Vaga de personal de seguretat

Caos aeri a Barajas per la vaga dels vigilants de seguretat: cues quilomètriques i demores de fins a hora i mitja en els controls de passatgers

Les protestes dels vigilants de seguretat de Trablisa, que presten el servei en l’accés estàndard i ‘fast track’, està convocada a jornada completa i de manera indefinida des d’aquest 14 per exigir millores laborals

Caos aeri a Barajas per la vaga dels vigilants de seguretat: cues quilomètriques i demores de fins a hora i mitja en els controls de passatgers

Cedida

2
Es llegeix en minuts

Aquest diumenge es desperta caòtic a l’aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas, on les cues interminables i retards de fins a hora i mitja marquen la jornada per la vaga indefinida del personal de seguretat. Els treballadors dels controls de passatgers, gestionats per l’empresa Trablisa i amb una plantilla d’uns 800 efectius, van iniciar l’aturada a jornada completa aquesta matinada després de fracassar les negociacions per millorar les seves condicions laborals.

Aquest col·lectiu denuncia la saturació de treball en el principal aeroport espanyol i porta europea d’entrada amb Llatinoamèrica i reclama millores salarials i compensacions específiques per a aquest servei, com un plus de Madrid per a tots aquells treballadors que prestin servei a Barajas. Alejandro Corredera Arriaga, portaveu i membre del comitè de vaga dels vigilants de seguretat de Trablisa a l’Aeroport Adolfo Suárez Madrid Barajas (expedient DSA239/23 L1-1), recorda a EL PERIÓDICO DE ESPANYA que el volum de Barajas «supera amb escreix» el d’altres aeroports espanyols, per la qual cosa considera injustificable la falta de compensacions econòmiques addicionals.

Entre altres demandes, els vigilants de seguretat del filtre de passatgers exigeixen almenys una igualtat de condicions, com el plus d’ estiu que disfruten en la seguretat de Palma, també gestionada per Trablisa. O un plus de perillositat, similar al que perceben els vigilants d’explosius, al desenvolupar la seva tasca en una infraestructura crítica com és un aeroports, en un context en què Espanya manté des del 2015 el nivell 4 d’alerta antiterrorista.

Els controls de seguretat, principal focus de les demores

Els retards s’estan produint a totes les terminals de l’aeròdrom madrileny tant en l’accés estàndard al filtre de passatgers com al preferent, el conegut com a ‘fast track’. A les 09.00 hores, el temps d’espera a Barajas rondava els 95 minuts, mentre que diumenge passat era de només 10.

Notícies relacionades

Davant aquesta vaga, des de Delegació de Govern de la Comunitat de Madrid s’ha establert un 100% de serveis mínims. Des de primera hora del matí, diversos usuaris estan denunciant les cues interminables que arriben a les entrades i sortides de l’aeroport.

Per la seva banda, en un comunicat, AENA ha advertit els viatgers de possibles demores. Per intentar pal·liar aquesta situació, des de primera hora ha col·locat auxiliars tant al hall de metro de les terminals antigues, com en altres àrees, per desviar els passatgers per a T2 i T3, davant el col·lapse en la resta de terminals.