OPOSICIONS
Exclòs un aspirant a Bombers per presumpte frau de la llei trans
bombers
El Departament d’Interior de la Generalitat ha exclòs de manera definitiva un aspirant a les oposicions al cos de Bombers de la Generalitat per considerar que podria haver utilitzat de manera fraudulenta la llei 4/2023 –coneguda com a llei trans– amb l’objectiu de beneficiar-se del 40% de places reservades per a dones. L’exclusió, confirmada per la conselleria a EL PERIÓDICO, s’ha materialitzat en virtut de les bases de la convocatòria del 2025, les primeres que contemplen explícitament la possibilitat de descartar qualsevol aspirant que incorri en frau de la llei trans.
Aquesta modificació va ser introduïda després de la detecció de dos casos similars dins del cos, als parcs de Badalona i Vic, com a reacció directa a la reserva de places per a dones, una mesura avalada per la llei d’igualtat del 2007. L’aspirant, identificat amb les sigles F. M, ja va intentar accedir al procés selectiu el 2024. Va canviar el seu sexe registral al DNI per beneficiar-se de la quota esmentada. Llavors va pagar la taxa d’inscripció i es va registrar com a dona, tot i que finalment no es va presentar a l’examen teòric.
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- El bloc progressista del CGPJ acusa la presidenta de trencar el consens
- Forta, valenta i decidida
- La dona sense pèls a la llengua
- Acte a Castella i Lleó Sánchez titlla d’«indecent» que Mazón segueixi al capdavant de la Generalitat: «¿Algú sap on és Feijóo?»
- Investigació en curs Detinguts dos sospitosos pel robatori al Louvre
- Bones notícies per a les famílies: Hisenda exonera amb més de 1.000 euros les famílies amb majors de 65 anys
- Cas obert La família de Pol Cugat, el jove assassinat en una plantació de marihuana, demana una altra vegada a Google que l’ajudi a trobar el seu cos
- Gira per Àsia Trump es marca un ball davant els artistes natius a l’aterrar a Malàisia
