Temperatures elevades
¿Què he de fer per evitar un cop de calor?
Reportatge Multimèdia: Radiografia d’una onada de calor extrema
Cops de calor: aquests en són els símptomes
Amb l’augment de temperatures que ja estem començant a notar aquesta setmana d’abril i els múltiples avisos que podríem experimentar una calor de juliol aquesta primavera hem de prendre consciència per evitar patir un cop de calor.
Per això mateix, l’Associació d’Empreses de Serveis per a la Dependència (AESTE) recomana sobretot hidratar-se i portar roba adequada, entre altres consells per evitar cops de calor, especialment en persones grans.
Les altes temperatures a Espanya –en algunes regions de prop dels 40º– sense període d’adaptació, poden afectar «negativament» la salut de les persones grans i dels més vulnerables, segons destaca l’organització en un comunicat.
Líquids tot el dia i evitar hores centrals
Per això, aconsella assegurar la hidratació i prendre líquids de forma regular i freqüent, fins i tot quan no es tingui sensació de set. En aquest sentit, detalla que la somnolència, els marejos, el mal de cap o falta de concentració són alguns símptomes de deshidratació i que és «important» conèixer-los per evitar l’evolució a deshidratació moderada o greu, cosa que pot impactar sobre l’estat de salut.
A més, suggereix evitar sortir en les hores centrals del dia i ser en un lloc fresc; evitar l’exercici físic durant el dia; evitar viatges llargs o si no, fer parades periòdiques i freqüents i portar roba adequada, lleugera i de colors clars, ja que redueixen la calor i manté la temperatura corporal.
Finalment, des d’AESTE recomanen consultar als professionals sanitaris davant qualsevol dubte relatiu a la salut que hi pugui ser derivada de les altes temperatures exteriors, com mal de cap, marejos, respiració i freqüència cardíaca accelerades o alteracions del comportament.
¿Un altre rècord?
Notícies relacionadesLa massa d’aire que vindrà aquest final de mes procedeix del nord de l’Àfrica i podria ser la més càlida a situar-se sobre la Península en aquestes dates des del 1980. Els termòmetres, a conseqüència, seran fins a 15 graus per sobre del que haurien d’estar, vorejant fins i tot els 40 graus.
Aquest episodi s’instal·larà a Espanya fins a les últimes hores de dissabte i amb més seguretat diumenge 30 d’abril, quan es produirà un descens tèrmic notable, per l’entrada d’una massa d’aire més humida i fresca per l’oest de la Península.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Catalunya es recolza en la seva gastronomia per a la campanya turística del 2025, la primera més dirigida a locals que a estrangers
- Tribunals El comissari Sallent reconeix a la jutge que els Mossos no van contemplar que Puigemont fugís després de l’acte de l’Arc de Triomf
- Negociació El PSOE i Junts miren de salvar la legislatura de Sánchez en una nova trobada a Suïssa
- Fiscalia Anticorrupció El Govern reconeix el cop per la petició de presó per a Cerdán, però intenta esmorteir-lo: «El mal ja està fet»