Drets Socials
L'Oficina Antifrau deixa la porta oberta a què els fets sobre la DGAIA puguin "tenir en algun moment rellevància penal"
El director de l'Oficina Antifrau explica que si conclouen que hi ha indicis de delicte ho portaran a fiscalia
El director de l'Oficina Antifrau de Catalunya (OAC), Miguel Ángel Gimeno, no ha tancat la porta a què els fets que investiga l'oficina sobre la DGAIA "podrien tenir en algun moment rellevància penal". En declaracions a Ràdio 4 i La2, ha dit que estan investigant precisament això i que no saben encara si això és així. "Deixo la porta oberta (...) El camp està adobat per aquestes coses", ha declarat. En tot cas, ha assegurat que si es conclou que hi pot haver delicte ho portaran a la fiscalia i es posaran a la seva disposició. D'altra banda, ha confiat que no hi hagi "impunitat" amb els presumptes casos de corrupció que s'han donat a conèixer recentment, com el de Santos Cerdan al PSOE.
Fa uns mesos, l'OAC va rebre la denúncia d'un treballador de la DGAIA assegurant que alguns joves extutelats seguien cobrant ajudes tot i viure i treballar fora de Catalunya, o que les entitats que els tutelaven seguien rebent ajudes tot i que ja no els estiguessin ajudant.
Gimeno ha confirmat que la OAC té dues investigacions obertes relacionades amb la DGAIA i ha considerat que el problema amb aquesta direcció -que ja no existeix com a tal- "segurament és molt transversal", motiu pel qual ha apuntat que caldrà la cooperació de diferents institucions de lluita contra la corrupció.
En tot cas, ha afirmat que encara no es pot concloure si els fets que s'han denunciat són constitutius de delicte però sí ha reconegut que "hi ha un risc".
D'altra banda, i en ser preguntat pel 'cas Cerdán', ha afirmat que, en general, la corrupció "té un efecte contaminant" i ha esperat que l'actuació judicial miri "en profunditat" què ha passat. "Hem caigut en les mateixes errades que en altres moments", ha declarat. En tot cas, ha dit que el que ha de passar és "que no hi hagi impunitat".
Gimeno ha reflexionat que encara no s'ha fet prou feina de prevenció contra la corrupció, no hi ha suficient consciència sobre els riscos i "manca integritat". Ha considerat també que la corrupció "no té ideologia" però sí que l'esquerra la penalitza més a l'hora de votar.
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Alerta veterinària Cinc empreses concentren el 30% dels porcs que es crien a Catalunya
- Salut pública El protocol comú contra la grip aconsella la mascareta
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- Gestió de la dana L’Es Alert de les 20.11 hores també es va retardar gairebé dues hores per treure l’accent a València i substituir «tipus» per «tipo» i «aquest» per «este»
- Enquesta del centre d’investigació Reina Sofia a mil mares i pares Parlar de sexe a casa és tabú: quatre de cada 10 famílies eviten l’educació sexual
- La caiguda del sistema de control de trànsit paralitza tots els trens de Rodalies durant 10 minuts
- Procedent de l’Hospitalet Víctimes de l’accident de bus a França litiguen al jutjat per ser indemnitzats un any després del sinistre
- El Barça intenta impedir un altre ridícul i només vendrà entrades als seus socis en el partit contra l’Eintracht
