Drets Socials
L'Oficina Antifrau deixa la porta oberta a què els fets sobre la DGAIA puguin "tenir en algun moment rellevància penal"
El director de l'Oficina Antifrau explica que si conclouen que hi ha indicis de delicte ho portaran a fiscalia

El director de l'Oficina Antifrau de Catalunya (OAC), Miguel Ángel Gimeno, no ha tancat la porta a què els fets que investiga l'oficina sobre la DGAIA "podrien tenir en algun moment rellevància penal". En declaracions a Ràdio 4 i La2, ha dit que estan investigant precisament això i que no saben encara si això és així. "Deixo la porta oberta (...) El camp està adobat per aquestes coses", ha declarat. En tot cas, ha assegurat que si es conclou que hi pot haver delicte ho portaran a la fiscalia i es posaran a la seva disposició. D'altra banda, ha confiat que no hi hagi "impunitat" amb els presumptes casos de corrupció que s'han donat a conèixer recentment, com el de Santos Cerdan al PSOE.
Fa uns mesos, l'OAC va rebre la denúncia d'un treballador de la DGAIA assegurant que alguns joves extutelats seguien cobrant ajudes tot i viure i treballar fora de Catalunya, o que les entitats que els tutelaven seguien rebent ajudes tot i que ja no els estiguessin ajudant.
Gimeno ha confirmat que la OAC té dues investigacions obertes relacionades amb la DGAIA i ha considerat que el problema amb aquesta direcció -que ja no existeix com a tal- "segurament és molt transversal", motiu pel qual ha apuntat que caldrà la cooperació de diferents institucions de lluita contra la corrupció.
En tot cas, ha afirmat que encara no es pot concloure si els fets que s'han denunciat són constitutius de delicte però sí ha reconegut que "hi ha un risc".
D'altra banda, i en ser preguntat pel 'cas Cerdán', ha afirmat que, en general, la corrupció "té un efecte contaminant" i ha esperat que l'actuació judicial miri "en profunditat" què ha passat. "Hem caigut en les mateixes errades que en altres moments", ha declarat. En tot cas, ha dit que el que ha de passar és "que no hi hagi impunitat".
Gimeno ha reflexionat que encara no s'ha fet prou feina de prevenció contra la corrupció, no hi ha suficient consciència sobre els riscos i "manca integritat". Ha considerat també que la corrupció "no té ideologia" però sí que l'esquerra la penalitza més a l'hora de votar.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Com eliminar el groc de les teves camises tant a les aixelles com als coll?
- Multimèdia | Aquest és l’origen i l’explicació de les diferents banderes LGTBI+
- GP DE LA REPÚBLICA TXECA Márquez, el murri de MotoGP, torna a guanyar amb el mateix truc de Tailàndia
- EL PERIÓDICO accedeix al sumari del cas Montoro Els Mossos vinculen l’exministre Catalá amb el cas Montoro al relacionar-lo amb suposats beneficis per a una empresa d’apostes
- Zones de baixes emissions Les ZBEs de l’àrea de Barcelona es blinden davant futures devolucions de sancions per eventuals revessos judicials