Els adolescents es passen 69 dies a l’any davant una pantalla
La Fundació Gasol, que ha seguit 820 nens durant tres anys i mig, detecta una pujada de 17 punts en el malestar emocional dels menors.

Malgrat que en els últims temps les alertes entorn dels efectes negatius de les pantalles en nens i adolescents no han parat, un nou informe de la Fundació Gasol posa de manifest que els menors espanyols cada vegada utilitzen més el mòbil, els ordinadors o les tauletes. En concret, 11,3 hores més a la setmana, cosa que equival a 25 dies a l’any, segons revela l’estudi PASOS longitudinal 2022-2025, que analitza els estils de vida i l’estat ponderal (pes i circumferència de cintura) de 820 nens en els últims tres anys i mig.
Primer estudi
Notícies relacionadesLa població analitzada són els menors que van participar en la primera edició de l’estudi PASOS 2019-2020 –que va revelar que l’obesitat infantil afecta un de cada tres menors a Espanya–, que en el moment inicial de recollida de dades tenien entre 8 i 16 anys i ara, entre 10 i 22. Com que aquesta investigació va revelar que dedicaven 44 dies complets a l’ús de pantalles, amb l’increment en els últims tres anys i mig, ara hi destinen una mitjana de 69 jornades de 24 hores.
D’altra banda, la investigació assenyala que la resta d’hàbits d’aquests menors també han empitjorat, ja que practiquen menys activitat física, porten a terme una dieta menys saludable i dormen menys. Per exemple, practiquen 18 minuts menys d’exercici al dia, cosa que, extrapolant la dada als partits de bàsquet, suposa "perdre 164 partits a l’any", va exposar Santi F. Gómez, director d’investigació de la fundació i investigador principal de l’estudi PASOS en la presentació de l’informe. Així mateix, el treball detecta un "preocupant" augment del malestar psicològic. En concret, indica que un 35,6% dels menors analitzats admeten estar preocupats, tristos o infeliços, mentre que al primer estudi el percentatge se situava en un 18,3%. És a dir, s’ha incrementat en 17 punts el malestar emocional dels nens espanyols. A més, l’anàlisi indica que la majoria dels menors analitzats (gairebé el 60%) han incrementat el coeficient de cintura i talla, és a dir, tenen més greix abdominal.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Corrupció al PSOE Sánchez compareixerà al Congrés pel 'cas Cerdán' el 9 de juliol
- Escola La CUP proposa una llei per blindar el català a les aules davant la sentència del TC sobre el 25%
- Arrencada del curs polític El Parlament celebrarà el debat de política general el 7, 8 i 9 d'octubre
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès