Les escoles tornen a la rutina només amb problemes d’internet

Les escoles tornen a la rutina només amb problemes d’internet

"Jesús Hellín " / Europa Press

1
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +
Patricia Martín
Patricia Martín

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +
Olga Pereda
Olga Pereda

Periodista

ver +

L’escola va ser un lloc segur per a l’alumnat català tant dilluns, en plena crisi per l’apagada, com ahir, jornada en què el 100% dels centres, tant d’educació infantil com a primària i secundària, van obrir les portes a la mateixa hora de cada dia, malgrat que la nit va ser llarga per a no pocs mestres (i famílies). En un 60% dels centres, això sí, a primera hora de la tarda encara no havia tornat internet i s’havien de fer les classes completament off line. Va funcionar el transport i el menjador escolar, tot i que en algun cas va caldre adaptar els menús a plats freds.

"Ha sigut la vegada que més silenci he sentit a casa", deia Hermes, un nen de sisè de primària de l’IE Pallerola de Sant Celoni (Vallès Oriental). L’alumnat va compartir ahir les seves inquietuds amb el professorat, que es va encarregar de remarcar-los la importància d’assegurar la fiabilitat de les fonts. L’interès que despertava la gran apagada entre els petits quedava patent per la gran quantitat de mans aixecades a a l’aula per participar en el debat. "Em vaig sentir en el Paleolític", apuntava Álex. El grup no només tenia respostes, també tenia preguntes: "¿Els hospitals estan preparats, si torna a passar?", es preocupava Marçal des de la primera fila.

Notícies relacionades

Els centres educatius amb més afectació van ser ahir les universitats, al dependre molt més d’una mobilitat encara molt afectada a primera hora del matí. La UPC i la UdG van suspendre tota la seva activitat acadèmica. La UAB també la va parar, però només al matí. La resta d’universitats catalanes van obrir, tot i que amb flexibilitat –hi havia classes, però no proves avaluables.

Mentrestant, a les escoles públiques i concertades de Madrid, Andalusia, Castella-la Manxa, Extremadura, Galícia, La Rioja, Múrcia, València i Aragó, les portes van estar obertes, però sense activitat lectiva.