Les escoles tornen a la rutina només amb problemes d’internet

L’escola va ser un lloc segur per a l’alumnat català tant dilluns, en plena crisi per l’apagada, com ahir, jornada en què el 100% dels centres, tant d’educació infantil com a primària i secundària, van obrir les portes a la mateixa hora de cada dia, malgrat que la nit va ser llarga per a no pocs mestres (i famílies). En un 60% dels centres, això sí, a primera hora de la tarda encara no havia tornat internet i s’havien de fer les classes completament off line. Va funcionar el transport i el menjador escolar, tot i que en algun cas va caldre adaptar els menús a plats freds.
"Ha sigut la vegada que més silenci he sentit a casa", deia Hermes, un nen de sisè de primària de l’IE Pallerola de Sant Celoni (Vallès Oriental). L’alumnat va compartir ahir les seves inquietuds amb el professorat, que es va encarregar de remarcar-los la importància d’assegurar la fiabilitat de les fonts. L’interès que despertava la gran apagada entre els petits quedava patent per la gran quantitat de mans aixecades a a l’aula per participar en el debat. "Em vaig sentir en el Paleolític", apuntava Álex. El grup no només tenia respostes, també tenia preguntes: "¿Els hospitals estan preparats, si torna a passar?", es preocupava Marçal des de la primera fila.
Notícies relacionadesEls centres educatius amb més afectació van ser ahir les universitats, al dependre molt més d’una mobilitat encara molt afectada a primera hora del matí. La UPC i la UdG van suspendre tota la seva activitat acadèmica. La UAB també la va parar, però només al matí. La resta d’universitats catalanes van obrir, tot i que amb flexibilitat –hi havia classes, però no proves avaluables.
Mentrestant, a les escoles públiques i concertades de Madrid, Andalusia, Castella-la Manxa, Extremadura, Galícia, La Rioja, Múrcia, València i Aragó, les portes van estar obertes, però sense activitat lectiva.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"