Educació a Catalunya

Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés

Del total de 4.739 estudiants que han realitzat aquesta abril la Prova d’Aptitud Personal (PAP), només 2.752 han obtingut finalment la qualificació d’«apte» enfront dels 1.987 «no aptes»

Mestres que han passat pel MIR docent català: «És una gran escola, a la facultat no t’ensenyen a reposar-te després d’un mal dia»

Estudiantes en un pasillo de la UPF, en junio del año pasado.

Estudiantes en un pasillo de la UPF, en junio del año pasado. / Marc Asensio

1
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La situació no sembla millorar gaire. Els resultats són pràcticament idèntics als del curs passat, el primer en què cap universitat privada demanava aquesta prova. Més del 40% dels aspirants han suspès en la convocatòria ordinària de les Proves d’Aptitud Personal (PAP), un «apte» que és necessari per accedir a un grau universitari en Educació Infantil o Primària a les universitats públiques catalanes.

En concret, segons ha informat aquest dimecres la Conselleria d’Universitats en un comunicat, han superat les PAP només el 58,07% de l’alumnat (el 2024 van ser el 56,94%). Així, del total de 4.739 estudiants que han realitzat la prova (dels 5.053 que es van matricular inicialment), 2.752 han obtingut finalment la qualificació d’«apte». Ho hauran de tornar a intentar 1.987.

Entre els estudiants procedents de Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS), el percentatge d’aprovats no arriba al 35,59%

Quant als estudis de procedència, dada rellevant, el 61,69% dels estudiants de Batxillerat que es van presentar a la prova l’han superat, mentre que entre els estudiants procedents de Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS), el percentatge d’aprovats ha sigut només del 35,59%, situació preocupant que es repeteix des de fa diversos anys.

La PAP consta de dos exàmens: un de competència comunicativa i raonament crític, i un altre de competència logicomatemàtica. La qualificació d’aquesta prova és «apte» o «no apte», i una vegada superada té validesa indefinida.

Convocatòria extraordinària

Notícies relacionades

L’estudiantat que no hagi superat la convocatòria ordinària d’aquest any podrà presentar-se en convocatòries posteriors. La propera és la convocatòria extraordinària, fixada per al 16 de juliol, i l’alumnat que la superi podrà acreditar aquest resultat per accedir als estudis d’Educació en la preinscripció universitària del setembre.

Per poder accedir als graus d’Educació Infantil i Educació Primària, els estudiants que hagin fet la PAP hauran de realitzar igualment la Prova d’Accés a la Universitat (PAU), que tindrà lloc els pròxims 11, 12 i 13 de juny en la convocatòria ordinària, i els dies 3, 4 i 5 de setembre en la convocatòria extraordinària.