Caiguda del sistema
Suspès el restabliment de trens de Rodalies a Catalunya per la inestabilitat en la tensió de la xarxa elèctrica
La companyia assegura que la tensió actual no és suficient per garantir la circulació i recomana l’ús de serveis alternatius, sense precisar quins

Pasajeros en Sants, afectados por los retrasos y las cancelaciones tras el apagón, en Barcelona. /
Els trens de Rodalies a Catalunya continuen sense funcionar aquest dimarts. La companyia ha informat poc després de les sis del matí a la xarxa social X que «el restabliment del servei es troba suspès a causa de la inestabilitat de la xarxa elèctrica per garantir la circulació».
Després d’una nit en què l’estació de Sants ha estat oberta perquè hi poguessin dormir els viatgers que no van poder tornar a casa per la gran apagada d’aquest dilluns, aquest dimarts els primers viatgers de l’àrea metropolitana que s’han dirigit a les estacions de Rodalies per intentar arribar a la feina s’han trobat sense trens o amb trens apagats i sense llum a l’interior.
El temor de molts s’ha fet realitat: els trens de Rodalies continuen sense funcionar a Catalunya aquest dimarts a primera hora, i, de moment, no hi ha hora prevista perquè tornin a circular, així que totes aquelles persones amb opció de teletreballar ho estan fent.
Cotxe o teletreball
Notícies relacionadesDe moment, Rodalies recomana «mitjans de transport alternatius», sense precisar quins i donant per fet que n’hi ha, quan en moltíssims municipis l’únic transport alternatiu al tren és el cotxe privat.
Més nervis estan passant les persones sense aquesta opció, a l’espera de poder contactar amb la seva empresa. Això les persones que ahir van poder tornar des de la ciutat on estudien i treballen a casa seva perquè es desplaçaven amb cotxe o perles xarxes de solidaritat que sorgeixen sempre en aquestes ocasions. Alguns no van poder fer-ho i han passat la nit a casa d’algun amic o familiar en el millor dels casos, i en pavellons, a l’estació de Sants o al carrer en el pitjor.
- Novetats en el format RTVE pren mesures amb 'La familia de la tele': separa Aitor Albizua i Inés Hernand de María Patiño i elimina el cor d'un dels seus blocs
- incident als voltants de l’estadi Detinguda la dona que va atropellar 15 aficionats de l’Espanyol
- Seguretat Social El Govern central vol facilitar que els jubilats combinin la seva pensió amb un ‘minijob’
- Radiografia d’un campió La Lliga de la revolució de Flick
- Treballadors de la DGAIA van alertar el 2023 del risc en les fugues de menors
- Avís Què és el 'mètode de la sembra'? La Guàrdia Civil alerta sobre aquest tipus de robatoris en aparcaments
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Aliança amb Silicon Valley Els Estats Units llancen una campanya contra la Unió Europea per la seva regulació dels gegants tecnològics
- EL NOU CAMPIÓ El Barça de Flick, un equip històric, un equip memorable
- Xarxes Ibai Llanos es gasta 2.000 euros en la pizza més cara del món i aquesta és la seva conclusió