L’ICS recula i rebutja ara que els metges puguin cobrar per donar altes
Enfermera de un CAP de Barcelona a la que el ICS no renueva el contrato. /
L’Institut Català de la Salut (ICS) va donar ahir un cop de porta a la proposta que els metges de l’atenció primària puguin cobrar incentius econòmics en funció de les altes de pacients tramitades a instàncies de les mútues laborals. L’ICS estava debatent aquesta proposta amb els equips d’atenció primària, com va avançar ahir El matí de Catalunya Ràdio i va poder confirmar EL PERIÓDICO. Es tractava d’una proposta plantejada pel mateix ICS.
No obstant, l’ICS va recular poc després que metges, sindicats, societats mèdiques i partits polítics sortissin en tromba per expressar el seu rebuig. No hi ha precedents d’una mesura d’aquest tipus (la Conselleria de Salut sí que cobra incentius, per part de la Seguretat Social, per les altes que aconsegueix, però no així els metges), i fins i tot la presidenta del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (COMB), Elvira Bisbe, va advertir que aquesta idea va contra la deontologia mèdica i que seria "poc professional" que els metges donessin altes partint d’incentius econòmics. Els Comuns van demanar ahir la compareixença al Parlament de la consellera de Salut, Olga Pané, per donar explicacions.
"No hi haurà un objectiu destinat a incentivar que els facultatius incrementin el nombre d’altes", van assenyalar a aquest diari fonts de l’ICS, que sí que van afirmar que aquesta proposta "forma part del procés de debat intern de consens dels objectius per als professionals" de l’organisme. "Els objectius per als equips d’atenció primària de l’ICS d’aquest any estan en procés de definició. S’està treballant en objectius que vetllin per l’acompanyament al pacient durant la seva recuperació", van afegir aquestes fonts. La proposta inicial que l’ICS va rebutjar feia referència a les Propostes d’Alta Motivades, que són les que les mútues presenten a l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques (ICAM).
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Trump no beu però té "personalitat d’alcohòlic"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Consultori de parella Rosa Rabbani, psicòloga: "El criteri per anar o no El criterio para ir o no al dinar de Nadal amb la teva família política és pensar en la teva parella"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
