La Junta admet incidències amb els menors detinguts
La Junta d’Extremadura va reconèixer ahir que hi havia "incidències relatives per diferents conductes" amb els menors detinguts per la mort de l’educadora Belén Cortés en un habitatge tutelat de Badajoz. Aquestes "incidències" havien sigut posades en coneixement de la justícia, com indiquen els protocols, i la Conselleria de Salut i Serveis Socials esperava el pronunciament judicial per prendre mesures.
Hi havia la possibilitat d’haver executat un canvi de domicili per als menors, una opció per la qual s’ha optat en altres casos, però no en aquest, perquè acumulaven "molt poques setmanes" de convivència en aquest habitatge. Malgrat això, "pel que s’ha revisat fins ara, tot s’ha complert de manera correcta", segons va assegurar la consellera Sara García Espada. Després de mostrar la total disposició de la Junta d’Extremadura a col·laborar amb la investigació en curs, García Espada va assegurar que a l’Administració autonòmica no li consta cap tipus de denúncia interposada personalment per la víctima arran del comportament dels tres nois detinguts. "Sí que hi havia denúncies prèvies a altres usuaris" que en l’actualitat no es troben en aquest pis tutelat.
La consellera sí que va donar compte de l’existència d’un informe elaborat pels "diferents treballadors" de l’habitatge en el qual s’alerta d’una sèrie d’"incidències per diferents conductes" que no va voler detallar per preservar la intimitat dels menors.
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- El PP veu "KO" el Govern i acusa Sánchez d’"encobrir assetjadors"
- Tempesta política L’UCO i la UDEF sembren dubtes de corrupció en el rescat de tres empreses
- Sánchez admet errors amb el protocol d’assetjament del PSOE
- Sondeig del GESOP Polarització en les preferències dels pactes a Extremadura
- La lluita per Andalusia Els plats a l’aire de la candidata Montero
