Acusat d’abús el pastor de l’església evangèlica de Terrassa
Posibles abusos sexuales en la iglesia evangélica Samaria, actualmente ocupada por la iglesia cristiana Paraula Viva, en Carretera de Montcada 664, Terrassa, Barcelona. /
"El pastor va abusar de mi i després m’amenaçava". Taxativa. Aquesta dona va ser feligresa durant 20 anys a l’església evangèlica Samaria de Terrassa fins que no va aguantar més i va marxar. "Ell anava darrere meu", diu en al·lusió al màxim dirigent de la congregació, J. G. Ella no només professava la fe, sinó que ajudava al temple amb la neteja i feia tasques al domicili del pastor. Encara avui segueix en tractament psiquiàtric. Afirma tenir constància que hi ha més víctimes del pastor, tot i que cap l’ha denunciat davant el jutge. Una altra també es va posar en contacte amb EL PERIÓDICO i va explicar que el pastor li va fer tocaments i la va besar a la boca, a més de coaccionar-la.
De moment, 16 persones asseguren haver patit agressions sexuals per part de quatre membres de l’església, entre ells el pastor. Un jutjat de Terrassa investiga el cas de dos joves que van ser atacats sexualment pel responsable d’activitats lúdiques quan eren menors.
Notícies relacionadesSense recursos
La dona que va accedir a parlar ahir amb EL PERIÓDICO admet que no té recursos per denunciar i prefereix mantenir l’anonimat. En la conversa telefònica se la nota nerviosa i afectada, malgrat haver abandonat la congregació fa 17 o 18 anys. Va ser un dels primers membres d’aquesta església, que va passar fins per tres locals fins que el 2022 va desaparèixer. Uns veïns, explica, la van convidar a anar-hi. Passava per una mala etapa personal i es va involucrar en els actes que s’hi feien. Al cap d’un temps, el pastor va començar acostar-se-li, tant a l’església com al seu domicili. "Al local em va ficar en una habitació i va començar a tocar-me els pits. Em va agafar la mà perquè l’hi posés al penis. Me la va agafar forta fins que va ejacular. Després em va dir: ‘Neteja això?’,. En altres ocasions, li practica tocaments. "Després ell em deia que si no hi havia penetració no era pecat", afirma.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- En clau europea La UE encalla en el seu pressupost
- A saldar la hipoteca
- VETO CONTRA ISRAEL Sobral no torna a Eurovisió
- El consum de televisió infantil s’enfonsa i es trasllada a l’estríming
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
