La grip baixa "en tots els grups" i la covid pot repuntar

L’epidèmia de grip està "clarament de baixada en tots els grups d’edat" a Catalunya i "amb més intensitat" entre els més petits. Així ho diu l’epidemiòleg Jacobo Mendioroz, subdirector general de Vigilància i Resposta a Emergències de Salut Pública, una setmana després que el virus visqués un repunt. "La incidència era molt alta en nens la setmana passada. Però ara baixa en tots els grups d’edat", explica Mendioroz.
Tot i així, el virus segueix en "un nivell de transmissió molt alt", malgrat que ja comencen a "disminuir" les hospitalitzacions. "En les pròximes setmanes veurem menys consultes a Urgències. La pujada va ser aquesta vegada molt accelerada. Però els canvis es comencen a notar", explica aquest epidemiòleg, que descarta que hi hagi una altra onada de grip. El que "sí que podria passar", prossegueix, és que hi hagi un repunt de covid després de l’epidèmia de grip, "tal com ha passat en temporades anteriors". "S’haurà de monitoritzar. És l’únic que podria passar, tot i que és molt poc probable".
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió