Ofensiva contra la delinqüència subterrània
Un dispositiu policial desplegat diumenge a la matinada va identificar 135 sospitosos de diversa índole. Hi ha 17 denunciats, tant penals com administratius, per portar droga a sobre o armes blanques

Ofensiva dels Mossos d’Esquadra per acabar amb la delinqüència al metro de Barcelona. Un macrodispositiu conjunt del cos policial català juntament amb interventors de Transports Metropolitants de Barcelona (TMB) i vigilants de seguretat va desplegar la matinada de diumenge una macrooperació per tota la xarxa viària de la ciutat i va acabar amb un detingut per tenir una ordre de recerca i captura judicial, 135 sospitosos, amb 446 antecedents policials, identificats i 17 de denunciats, tant penals com administratius.
Entre ells hi ha 4 acusats de delictes lleus com apropiació indeguda o furt i 13 denunciats administratius per portar a sobre droga o armes blanques, una navalla i un cúter, així com faltar el respecte als agents. Els interventors de TMB van realitzar 1.770 controls de validació i van imposar 137 denúncies per colar-se sense pagar al metro, unes xifres molt superiors a les d’un altre macrodispositiu similar de fa un parell de setmanes amb 1.480 validacions i 116 denúncies per viatjar sense bitllet.
El dispositiu estava liderat per l’Àrea Regional de Transport Urbà (ARTU) de Mossos, amb agents uniformats i de paisà, i s’hi van sumar diverses patrulles de la Unitat de Seguretat Ciutadana d’Eixample i Ciutat Vella, efectius de l’Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO) així com el cap de torn operatiu de la Regió Policial de Barcelona.
Persecució de carteristes
L’actuació es va fer aprofitant que el metro està en servei tot diumenge a la matinada. Juntament amb la prevenció de delictes es van identificar sospitosos de portar ocultes drogues o armes blanques així com trobar els delinqüents multireincidents que han fet del robatori per distracció la seva forma de vida.
Notícies relacionades"L’objectiu és millorar la percepció ciutadana i per això s’utilitzen agents d’uniforme juntament amb els interventors en els controls i altres de paisà que persegueixen els carteristes dins dels vagons i les andanes", remarca a EL PERIÓDICO el subinspector en cap de l’ARTU Eugeni Tarjuelo.
El primer control va ser cap a les nou de la nit a l’estació de La Sagrera, que té una alta afluència de passatgers, ja que hi ha diversos punts de connexió tant de metro com de Rodalies. Els agents van localitzar, entre d’altres, diversos multireincidents que es dediquen a furtar per distracció pels vagons aprofitant l’alta afluència de passatgers.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE