A Barcelona
Així queden les noves tarifes del transport públic, que entren en vigor el 10 de febrer
Els nous preus seran vigents fins al 30 de juny, moment en què l’ATM haurà de decidir si elimina, manté o reforça les ajudes a la T-usual, la T-jove i els abonaments per a famílies nombroses i monoparentals
L’ATM haurà d’abonar uns cinc milions no previstos per la caiguda de la bonificació de l’Estat
El cansament dels usuaris del transport públic: «Entenc que els polítics es barallin, però la mobilitat de la gent n’hauria de quedar al marge»
El Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) s’ha reunit d’urgència aquest divendres per decidir les noves tarifes que entraran en vigor en l’àmbit de Barcelona, tal com us va avançar aquest diari, la segona setmana del mes que ve, és a dir, el dilluns 10 defebrer. Cau el 30% de bonificació estatal que s’aplicava en la T-usual, la T-jove i els títols de famílies nombroses i monoparentals, però es manté el 20% que aportava la mateixa ATM. La resta d’abonaments queden exactament igual que ara al no tenir cap bonificació.
La derogació del reial decret llei que regulava les ajudes del Govern espanyol al transport públic ha obligat a reorganitzar els preus que mantenien les ajudes que es van començar a aplicar el setembre del 2022. El bloqueig del PP i Junts va tombar dimecres el decret aprovat pocs dies abans de Nadal i que s’ha pogut aplicar durant els primers 22 dies de l’any. Aquest decret implicava una bonificació del 30%, a la qual calia afegir el 20% extra que aportava l’ATM i que sí que es mantindrà. És a dir, que a partir del 10 de febrer es queda aquest 20% sobre la tarifa original en els abonaments que estaven subvencionats. Això no s’aplica, per exemple, a la T-casual, la T-dia, la T-familiar i la T-grup, que continuaran tenint el mateix preu.
Nova expiració
Notícies relacionadesEls preus aprovats aquest divendres seran vigents fins al 30 de juny, moment en què l’ATM valorarà la continuïtat o fins i tot el reforç dels ajuts. Al principi, si tot hagués sortit com estava previst, el Govern català va prometre que des del juliol i fins al 2026 es faria càrrec del 50% de la bonificació, ja que l’Estat només assegurava el seu 30% els sis primers mesos. Amb la caiguda de l’ajuda estatal, cal veure quina estratègia segueix la Generalitat en el segon semestre.
El canvi de tarifes porta sota el braç noves caducitats dels títols. Els abonaments amb tarifes del 2024 comprats abans del 15 de gener d’aquest any mantenen el seu final anunciat per al 28 febrer per als multiviatgesi mensuals, i per al 30 d’abril en el cas dels trimestrals. Els títols amb bonificació comprats entre el 15 de gener i el 9 de febrer caducaran el 16 de març en el cas dels multiviatges i mensuals, i el 16 de maig per als trimestrals.
Barcelona Trens Autobusos Govern Rodalies Metro Transport públic Ajuntament de Barcelona Preus AMB ( Àrea Metropolitana de Barcelona )
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Recomanacions per tenir unes vacances tranquil·les aquest estiu
- Escalada Bany de masses per a Alberto Ginés anant cap a la final mundial
- Clàudia Pina hi posa l’art
- Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas després d’informar-ne Montoro
- L’exministre va rebre informació confidencial sobre la jutge del cas dels eros a Andalusia