El Govern fa un primer pas per aprovar els pressupostos de carboni
La descarbonització i la reducció de les emissions és una de les assignatures pendents de Catalunya en matèria de resposta a l’emergència climàtica. El Comitè d’Experts sobre el Canvi Climàtic va presentar ahir un document en el qual es recull una proposta de pressupostos de carboni per arribar a la neutralitat d’emissions el 2050. Els pressupostos de carboni són una eina clau en la mitigació del canvi climàtic, ja que ajuden a reduir les emissions de gasos amb efecte hivernacle en un termini determinat. Es tracta d’establir la quantitat d’emissions de CO2 que Catalunya pot emetre a l’atmosfera sense superar un límit segur.
L’Administració, les indústries i empreses adquireixen uns pressupostos que inclouen la transició cap a una economia menys contaminant i que s’han de complir. Aquests comptes es poden complir a través de polítiques com impostos al carboni, sistemes de comerç d’emissions (mercats de carboni) o objectius de reducció als quals s’intenta arribar a través de l’impuls de les renovables, per exemple.
Notícies relacionadesModel més sostenible
Fa anys que el grup de treball que ahir es va reunir amb el president Salvador Illa i la consellera Sílvia Paneque exigeix a la Generalitat que s’aprovi un document clar per disposar d’una estratègia de descarbonització clara. Amb anteriors executius, no s’havia arribat a produir la trobada que va tenir lloc ahir i en la qual el president va transmetre la idea que el Govern aprovi aquests pressupostos que condueixin Catalunya cap a un model econòmic més sostenible. Així, en les pròximes setmanes es començarà a treballar per elaborar i matisar aquest document, que després rebrà la llum verda de l’Executiu català. D’aquesta manera, Catalunya tindrà metes clares i exactes que s’hauran d’assolir any a any.
- The conversation Quina llengua es juga als camps?
- Serveis socials Treballadors de centres de menors denuncien: «Hem vist rates a les zones comunes i paneroles a les habitacions dels nanos»
- ‘Un café en las alturas’ Manuela Carmena: «La democràcia s’ha rovellat i l’extrema dreta està instrumentalitzant el retret»
- Entendre-hi Més Les famílies perden poder adquisitiu malgrat el creixement econòmic
- Ivan Herrador, activista pels drets de les persones amb VIH:“Quan convius amb VIH i un trastorn mental greu, sovint quedes fora de tot”
