Mòbils
Els experts aconsellen evitar les pantalles fins als 6 anys

Un niño jugando en el césped de la Clariana del parque de Les Glòries /
Si té un fill menor de 6 anys, no hauria d’utilitzar pantalles en la seva presència. Així ho aconsella el comitè d’especialistes convocat pel Ministeri de Joventut i Infància per traçar un pla de protecció infantil digital. Els experts recomanen evitar les pantalles fins als 6 anys i no entregar un telèfon fins als 16 i que aquest sigui analògic, no un smartphone. El document, aprovat ahir en el Consell de Ministres, no és en absolut vinculant, però servirà per enriquir la futura llei que té per objectiu, entre molts d’altres, evitar que els nens i les nenes accedeixin a continguts online inapropiats.
Els 50 experts que han elaborat el pla –entre els quals hi ha professors universitaris, representants de famílies, advocats, psicòlegs i especialistes en transició digital i protecció de dades– llancen recomanacions en funció de l’edat dels fills. De 0 a 3 anys, no s’han d’exposar a cap dispositiu digital. De 3 a 6 anys es desaconsella igualment tret d’algunes excepcions, sempre que siguin de forma puntual i sota supervisió d’adults. Per exemple, per mantenir un contacte social o familiar. El text no ho especifica, però s’entén que són casos de separació o divorci amb judici perquè el menor segueixi en contacte amb el progenitor amb qui no conviu.
Fins als 6 anys, els especialistes aconsellen als pares i mares que limitin l’ús dels seus propis dispositius digitals en presència dels menors. De 6 a 12 anys, els nens i les nenes haurien de tenir limitat l’ús de pantalles amb accés a internet, que sempre haurien d’ocupar un lloc secundari davant activitats a l’aire lliure.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni
- Òbit Mor als 93 anys Antonio Tejero, autor del cop d'estat de 1981
- Ciclisme París i el Tour s’entreguen a la màgia de Barcelona
- Estudi de la Fundació BBVA Tres de cada cinc menors ja decideixen amb els seus pares on va la família de vacances o quina tecnologia es compra a casa