Nou de cada deu mares se senten soles per no disposar de cap suport
Nou de cada deu mares se senten soles per no disposar de cap suport
Gairebé nou de cada deu mares confessen que han tingut o tenen un sentiment de soledat des que són mares a causa de la falta de suport en la conciliació. Moltes d’elles indiquen que se senten "soles" perquè la seva parella no ajuda en la cura dels fills (o no ajuda prou); d’altres que no tenen a prop la família i, per tant, no poden comptar amb el suport i l’acompanyament dels avis o germans; i d’altres que no tenen ningú al costat per compartir les dificultats emocionals que comporta ser mare. És una de les principals conclusions de l’enquesta Xarxa Jo Cuido. Nosaltres Cuidem que va presentar ahir l’Associació Jo No Renuncio, una entitat impulsada pel Club de Malasmadres per exigir canvis laborals i socials que permetin que les mares puguin conciliar completament la vida familiar i personal.
El sondeig, portat a terme amb 7.477 enquestes a nivell nacional i quatre grups de discussió qualitatius, deixa altres titulars, com que una de les principals barreres en la conciliació és que sis de cada deu mares tenen sentiment de culpa al delegar la cura dels seus fills en altres persones. Així mateix, un altre 34% indica que el problema no és que no vulgui, és que no té persones de confiança disponibles que puguin encarregar-se’n de la cura en moments puntuals. Davant d’això, més de la meitat confessa que sent que "no pot arribar a tot". En aquest panorama, l’enquesta reflecteix que més del 54% de les dones han hagut de renunciar a la seva feina o a una part, així com a activitats personals, per encarregar-se de la cura dels seus fills. En concret, el 51% afirma que ha reduït la seva jornada laboral; el 25%, que ha demanat una excedència; el 22%, que ha renunciat a llocs de responsabilitat, i el 21%, que ha hagut de canviar a un altre lloc de treball amb un millor horari. A més, 2 de cada 5 dones indiquen que no poden assumir el cost d’un cuidador professional o una escola bressol, així que acaben "renunciant".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
