Nou de cada deu mares se senten soles per no disposar de cap suport

Nou de cada deu mares se senten soles per no disposar de cap suport
Gairebé nou de cada deu mares confessen que han tingut o tenen un sentiment de soledat des que són mares a causa de la falta de suport en la conciliació. Moltes d’elles indiquen que se senten "soles" perquè la seva parella no ajuda en la cura dels fills (o no ajuda prou); d’altres que no tenen a prop la família i, per tant, no poden comptar amb el suport i l’acompanyament dels avis o germans; i d’altres que no tenen ningú al costat per compartir les dificultats emocionals que comporta ser mare. És una de les principals conclusions de l’enquesta Xarxa Jo Cuido. Nosaltres Cuidem que va presentar ahir l’Associació Jo No Renuncio, una entitat impulsada pel Club de Malasmadres per exigir canvis laborals i socials que permetin que les mares puguin conciliar completament la vida familiar i personal.
El sondeig, portat a terme amb 7.477 enquestes a nivell nacional i quatre grups de discussió qualitatius, deixa altres titulars, com que una de les principals barreres en la conciliació és que sis de cada deu mares tenen sentiment de culpa al delegar la cura dels seus fills en altres persones. Així mateix, un altre 34% indica que el problema no és que no vulgui, és que no té persones de confiança disponibles que puguin encarregar-se’n de la cura en moments puntuals. Davant d’això, més de la meitat confessa que sent que "no pot arribar a tot". En aquest panorama, l’enquesta reflecteix que més del 54% de les dones han hagut de renunciar a la seva feina o a una part, així com a activitats personals, per encarregar-se de la cura dels seus fills. En concret, el 51% afirma que ha reduït la seva jornada laboral; el 25%, que ha demanat una excedència; el 22%, que ha renunciat a llocs de responsabilitat, i el 21%, que ha hagut de canviar a un altre lloc de treball amb un millor horari. A més, 2 de cada 5 dones indiquen que no poden assumir el cost d’un cuidador professional o una escola bressol, així que acaben "renunciant".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe