Demografia. Forans amb DNI espanyol
Un de cada 4 catalans ha nascut a l’estranger

La població nascuda a l’estranger i resident en Catalunya ha augmentat en més de 100.00 persones l’últim any i ja s’acosta als dos milions l’octubre del 2024. Per tant, un de cada quatre habitants ha nascut a l’estranger, segons dades provisionals de l’última enquesta contínua de població (ECP) de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), que actualitza en 8.099.460 els residents a Catalunya. La franja d’edat que concentra més immigració és la de la generació mil·lennista. En aquest sentit, el 45% dels catalans entre 25 i 40 anys ha nascut a l’estranger, malgrat que molts d’ells tenen DNI espanyol. De fet, el 36% tenen una nacionalitat diferent de l’espanyola.
Les xifres de la immigració de l’INE canvien substancialment respecte si es tracta de persones de nacionalitat estrangera o nascudes a l’estranger. Cal tenir en compte que un gruix dels nascuts fora d’Espanya –el 24%– ja tenen la nacionalitat espanyola. En aquest sentit, els residents amb nacionalitat estrangera han augmentat en 61.000 i ja han superat l’1,5 milions de persones. Aquest col·lectiu representa el 18,5% de la població catalana, un percentatge que es manté respecte a exercicis anteriors. El creixement demogràfic es dona en els dos col·lectius. Els habitants nascuts a l’estranger han augmentat un 5,7% respecte a l’últim any.
- Laboral Això és el que mai has de fer estant de baixa, segons els advocats laboralistes
- Educació a Catalunya Un de cada tres docents catalans opta al pròxim concurs de trasllats, un sotrac que ja tensa els centres
- L’acudit s’explica sol
- Descarbonització Catalunya garantirà uns 1.400 milions d’euros en ajuts per comprar cotxes elèctrics i triplicar punts de recàrrega
- Literatura catalana Jordi Nopca: «Tenir un fill és com ficar l’extrema dreta a casa»
- Tecnologia El BSC posa en marxa el seu primer ordinador quàntic, avantsala de l’esperat sistema MareNostrum-Ona
- Mobilització Els veïns apel·len al Papa i a l’alcalde perquè les clarisses continuïn a Pedralbes
- Conflicte al Pròxim Orient Trump es reafirma ara en el seu pla per a Gaza i assegura que Israel entregarà la Franja als EUA quan acabi la guerra
- Previsió meteorològica Alleujar la sequera: el Meteocat preveu un març i abril més plujosos de l’habitual després d’anys «sense primavera»
- El monestir més espectacular d'Espanya s'amaga en un preciós poble amagat de Tarragona