Successos
Cau una banda que distribuïa haixix arribat al delta de l’Ebre en narcolanxa

Desarticulado el principal entramado criminal que introducía hachís en Catalunya con narcolanchas /
La Guàrdia Civil va desarticular una banda a les Terres de l’Ebre dedicada a transportar i distribuir haixix. La investigació es va iniciar l’abril del 2023 quan es va confiscar una partida d’aquesta droga a una narcolanxa en una platja de Vinaròs i es van detenir tres persones. Els agents van requisar 689 quilos d’haixix en farcells d’arpillera i 63 garrafes que contenien 25 litres de combustible destinat a les narcolanxes.
Els agents van frustrar un altre desembarcament de droga a Alcanar al detectar dues furgonetes carregades amb una gran quantitat de garrafes de combustible i unes 20 persones que farien de "portadors" quan l’haixix arriba a la costa. La Guàrdia Civil conclou que és una banda organitzada especialitzada a proporcionar a les xarxes de narcotràfic la logística necessària una vegada les narcolanxes arribaven a la costa, aportant el personal per descarregar l’haixix i els vehicles per traslladar-lo a les anomenades escoles bressol, així com subministrant el combustible perquè les embarcacions poguessin tornar als llocs d’origen. La banda tenia a més un entramat societari per blanquejar diners que els va permetre "legalitzar" 600.000 euros.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- 14. Fernández Borbalán i un CEO corporatiu lideraran el nou CTA remodelat al gust del Reial Madrid i els clubs
- La UE debatrà de nou l’oficialitat del català el 18 de juliol
- Joan Carles I es reivindica amb unes memòries després de cinc anys d’‘autoexili’
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Els convocants afirmen que tres de cada quatre jutges i fiscals secunden l’aturada
- Escassa incidència i normalitat a Catalunya