QUALITAT DE L’AIRE
Lleida aprova vetar els cotxes amb etiqueta B a partir del 2028
Durant els primers sis mesos hi haurà una moratòria en les sancions i s’incidirà a informar els conductors.
Etiqueta B al vidre d’un cotxe. | JOAN CORTADELLAS
Lleida es va convertir ahir en la primera gran ciutat de Catalunya que inclou en les seves ordenances el veto als vehicles amb etiqueta groga a partir de l’1 de gener del 2028. L’endemà que Sílvia Paneque, consellera de Territori, avancés en aquest diari que no canviarà el decret aprovat per l’anterior Govern sobre les dates de les zones de baixes emissions, l’ajuntament va anunciar que inclourà el veto en el desplegament de les restriccions al cotxe que culminarà el 2030.
La tinenta d’alcaldia Cristina Morón va explicar que l’1 de gener es començarà per la primera fase que s’ubica al centre històric, per continuar el 2028 amb més barris de la ciutat. Durant els primers sis mesos hi haurà una moratòria en les sancions i s’incidirà a informar els conductors.
- Supermercats L’origen del nom de Mercadona: ni 'mercat' ni 'dona'
- Entrena a la pista de ball La festa runner més multitudinària de Barcelona: 900 corredors de marxa (literal) a la discoteca Sutton
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- La història real de la calçotada a Catalunya: tot va començar per un descuit
- Compte si tens gos o gat: Europa aprova una nova llei amb data límit per complir-la
