El pla de millora Florence comença a mig gas
Arrenquen les formacions en els tot just 87 centres inscrits en la primera convocatòria, malgrat les 200 places ofertes.

Un dels primers anuncis de la nova conselleria després de l’arribada al càrrec d’Esther Niubó aquest agost va ser la "reorientació" del pla Florence, després del seu més que discreta acollida entre la comunitat educativa. Malgrat oferir plaça per a 200 centres, només 87 es van apuntar al programa, que busca millorar la competència matemàtiques de l’alumnat català després dels mals resultats en les últimes competències bàsiques (i la guinda de PISA). Un canvi d’enfocament que canviarà, sobre tot el públic a qui va dirigit per intentar de forma activa que les 113 places vacants les ocupin els centres amb més necessitat de millorar (els apuntats fins ara eren els més motivats, que no solen ser gairebé mai els que més el necessiten).
Segons apunten fonts de la conselleria, la nova convocatòria per omplir les vacants s’obrirà la segona quinzena d’octubre perquè puguin començar al gener, i ja s’han iniciat les formacions a les 87 escoles i instituts ja inscrits.
La reformulació del pla comptarà amb la injecció de 7,9 milions procedents del paquet de mesures del Govern de l’Estat per remuntar PISA.
¿Què ha fallat (abans fins i tot de començar) en el pla Florence que havia posat en marxa l’anterior conselleria per remuntar els mals resultats en matemàtiques?
Poca informació
"Es van ajuntar diverses coses. D’una banda, quan va sortir la iniciativa era un final de curs, que molts centres ja havien elegit en què propostes formatives o projectes volien treballar de cara a aquest curs 24-25", apunta Carles Granell, professor de matemàtiques. Altres professors apunten a la poca informació que es va oferir sobre el pla –sentien que s’havien d’apuntar a cegues– i a la feina extra que suposa participar en un projecte així. "Suposa hores de feina afegides en centres que ja van desbordats", assenyalen. "Està el programa Florence, però hi ha també iniciatives de les entitats. Trobo que falta consensuar cap a on anem i no atomitzar tants les iniciatives", apunta Mireia Dosil, també professora de matemàtiques.
Notícies relacionadesQuant a la concreció de què suposa per a un centre sumar-se al pla, la pàgina web de Florence apunta que el pla ofereix un "suport en aspectes organitzatius, metodològics i d’avaluació, un increment de les hores de matemàtiques entre una i quatre hores setmanals, formació del professorat i acompanyament (aquesta formació ja ha començat)". També preveu la creació de la "figura d’un referent de centre en matemàtiques en l’educació primària".
El nom del pla, Florence, és un homenatge a Florence Nightingale (1820-1910), malalta, escriptora i estadista britànica pionera de la sanitat moderna, que va contribuir significativament a desenvolupar les matemàtiques en la sanitat pública.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook
- Apunt El somriure de la Gioconda
- ELS TERMINIS DEL RETORN El Barça s’afanya pel Camp Nou