El pla de millora Florence comença a mig gas
Arrenquen les formacions en els tot just 87 centres inscrits en la primera convocatòria, malgrat les 200 places ofertes.

Un dels primers anuncis de la nova conselleria després de l’arribada al càrrec d’Esther Niubó aquest agost va ser la "reorientació" del pla Florence, després del seu més que discreta acollida entre la comunitat educativa. Malgrat oferir plaça per a 200 centres, només 87 es van apuntar al programa, que busca millorar la competència matemàtiques de l’alumnat català després dels mals resultats en les últimes competències bàsiques (i la guinda de PISA). Un canvi d’enfocament que canviarà, sobre tot el públic a qui va dirigit per intentar de forma activa que les 113 places vacants les ocupin els centres amb més necessitat de millorar (els apuntats fins ara eren els més motivats, que no solen ser gairebé mai els que més el necessiten).
Segons apunten fonts de la conselleria, la nova convocatòria per omplir les vacants s’obrirà la segona quinzena d’octubre perquè puguin començar al gener, i ja s’han iniciat les formacions a les 87 escoles i instituts ja inscrits.
La reformulació del pla comptarà amb la injecció de 7,9 milions procedents del paquet de mesures del Govern de l’Estat per remuntar PISA.
¿Què ha fallat (abans fins i tot de començar) en el pla Florence que havia posat en marxa l’anterior conselleria per remuntar els mals resultats en matemàtiques?
Poca informació
"Es van ajuntar diverses coses. D’una banda, quan va sortir la iniciativa era un final de curs, que molts centres ja havien elegit en què propostes formatives o projectes volien treballar de cara a aquest curs 24-25", apunta Carles Granell, professor de matemàtiques. Altres professors apunten a la poca informació que es va oferir sobre el pla –sentien que s’havien d’apuntar a cegues– i a la feina extra que suposa participar en un projecte així. "Suposa hores de feina afegides en centres que ja van desbordats", assenyalen. "Està el programa Florence, però hi ha també iniciatives de les entitats. Trobo que falta consensuar cap a on anem i no atomitzar tants les iniciatives", apunta Mireia Dosil, també professora de matemàtiques.
Notícies relacionadesQuant a la concreció de què suposa per a un centre sumar-se al pla, la pàgina web de Florence apunta que el pla ofereix un "suport en aspectes organitzatius, metodològics i d’avaluació, un increment de les hores de matemàtiques entre una i quatre hores setmanals, formació del professorat i acompanyament (aquesta formació ja ha començat)". També preveu la creació de la "figura d’un referent de centre en matemàtiques en l’educació primària".
El nom del pla, Florence, és un homenatge a Florence Nightingale (1820-1910), malalta, escriptora i estadista britànica pionera de la sanitat moderna, que va contribuir significativament a desenvolupar les matemàtiques en la sanitat pública.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»