El trànsit a l’AP-7 a Tarragona va créixer un 5% per Rodalies
Molts viatgers opten per saltar-se el tram en bus i condueixen fins a l’estació de Sant Vicenç de Calders, que concentra bona part de l’afectació.
L’autopista AP-7 va registrar ahir, primer dia de guillotina en les Rodalies del sud, un increment de la circulació del 5% en el tram entre Tarragona i el Vendrell. La comparativa és amb el dimarts 17 de setembre. En sentit descendent, en canvi, la cosa va quedar pràcticament igual. Molts usuaris del tren amb origen a Tarragona, Altafulla o Torredembarra, qui sap si des de Salou o l’Hospitalet de l’Infant, van decidir conduir fins aquest nucli que va ser absorbit pel Vendrell l’any 1946 per, des d’aquest punt, seguir amb tren en direcció a Barcelona.
A l’estació de Sant Vicenç, els cotxes podien estacionar en una esplanada asfaltada que ara utilitzen els 80 autocars del pla alternatiu de transport dissenyat per fer front a aquest tall ferroviari, que durarà cinc mesos. "El que fa la gent –assenyala un portaveu de l’ajuntament del Vendrell– és sortir abans de casa. Però acaben trobant lloc perquè és una zona de molta segona residència".
N’hi ha prou amb fer un volt pels diferents anys que poden consultar-se a Google Street View per comprovar que és habitual que els vehicles aparquin en solars o on bonament poden. Afortunadament, sense zona blava. També ve bé recórrer a l’hemeroteca de la premsa comarcal per comprovar que fa temps que l’actual alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, i els seus antecessors reclamen a Adif millores a l’estació per adequar-la al trànsit.
Aparcament de cotxes
Vist el projecte que té Adif entre mans per als pròxims mesos, no són bones notícies per al consistori. El gestor ferroviari estatal té prevista una nova configuració de vies, però res diu sobre modernitzar els seus terrenys per, per exemple, construir un aparcament de cotxes. Seria, de fet, una mena de park&ride que evitaria la temptació de pujar a Barcelona amb cotxe, com l’estrenat al juny a Martorell en una parada de Ferrocarrils.
Sant Vicenç de Calders no és l’únic enclavament ferroviari amb certs problemes de trànsit derivats del tall de Rodalies. L’Ajuntament de la Secuita, municipi en el qual es troba la parada de l’alta velocitat del Camp de Tarragona, ha demanat al Departament de Territori que habiliti una zona pròxima com a aparcament, davant el creixement del nombre de viatgers que recorren a aquesta alternativa per esquivar les obres. El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va aclarir que és un assumpte que competeix tant al Govern com al consistori i a Adif, però va assegurar que estudiaran el tema.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
