CANDIDAT A POBLE CULTURAL DE L’ANY
El llegat històric medieval de Taüll
El municipi celebra l’Any Taüll amb una àmplia programació d’activitats relacionades amb el seu patrimoni
Lesglésia romànica de Sant Climent de Taüll, Patrimoni de lHumanitat.
Taüll és un dels candidats d’aquesta edició dels Premis Poble de l’Any en la categoria de Poble Cultural de l’Any. Els guardons, convocats per Prensa Ibérica i patrocinats per la Generalitat de Catalunya, pretenen premiar els pobles catalans pel treball que porten a terme durant l’any en tres àmbits: cultural, sostenible i turístic.
Taüll compta amb uns 200 habitants i forma part del municipi de La Vall de Boí, mundialment coneguda pel seu patrimoni natural, històric i cultural. El poble es troba a prop de punts naturals d’interès com el Parc Nacional d’Aigüestortes i l’Estany de Sant Maurici, entro d’altres. La seva atracció turística principal és el llegat medieval, representat per les esglésies romàniques del segle XII, de Santa Maria i de Sant Climent, declarades Patrimoni Mundial per la UNESCO.
Agenda d'activitats
Notícies relacionadesAquest any, el municipi ha programat activitats d’investigació, musealización, divulgació i difusió del seu patrimoni per donar a conèixer les seves joies romàniques catalanes que representen un llegat viu que ha sigut preservat durant els segles. No només destaca la seva arquitectura, de Taüll també ressalten les seves festes tradicionals com les Falles, els balls tradicionals i les fires com la del Formatge de Pastor. També celebra el 900 aniversari de les consagracions de les seves esglésies, fet que els permet arribar a un turisme europeu que busca disfrutar de les seves excepcionals pintures i la seva arquitectura emblemàtica.
L’aposta per conservar el seu patrimoni històric i cultural medieval, difondre’l a nivell nacional i internacional, i mantenir la seva identitat i tradicions anuals, són els motius pels quals Taüll mereix ser entre els candidats a ser el Millor Poble Cultural de l’Any. La seva contribució a la cultura catalana i europea, així com la conservació de les seves tradicions i activitats lúdiques converteixen al municipi en un punt d’interès per a tota mena de visitants.
- Aquest dissabte Els neonazis de Núcleo Nacional desembarquen a Barcelona mentre els antifeixistes criden a boicotejar el seu acte
- Finançament autonòmic Junqueras anuncia que Catalunya podrà gestionar el 78,5% del seu IVA, més que la resta de comunitats
- Provocacions dels EUA Trump podria ampliar les bases i desplegar més soldats a Groenlàndia, però prefereix desafiar els aliats
- FINAL DE LA SUPERCOPA Hansi Flick: «¿Quants clàssics hem jugat contra Mbappé? ¿I quants n’hem perdut?»
- El futur del país sud-americà Delcy i Jorge Rodríguez, Diosdado Cabello i Vladimir Padrino: els supervivents del madurisme a la Veneçuela tutelada per Trump
