TRIBUNALS
19 anys per a un sergent de la Guàrdia Civil per violar una subordinada

El Tribunal Suprem ha ratificat una condemna de 19 anys de presó a un sergent de la Guàrdia Civil que va violar "de manera continuada" i va maltractar una subordinada durant quatre anys i mig, arribant fins i tot a donar-li un cop a la panxa quan es va assabentar que estava esperant un fill seu i amenaçar-la de tirar-la per les escales si no accedia a interrompre l’embaràs: "Treu això d’aquí, no t’ho repeteixo més... Avortaràs ja, deixa’t de plors".
En el relat de la seva sentència els magistrats de la Sala Militar de l’Alt Tribunal relaten les nombroses agressions sexuals, vexacions, humiliacions i maltractaments a què va haver de fer front l’agent d’una caserna de Molina de Segura (Múrcia), per part del seu superior.
Notícies relacionadesPer això, el Tribunal Suprem confirma la condemna d’aquest sergent a 13 anys i mig de presó per un delicte consumat i continuat de violació en concurs ideal amb un delicte de lesions psíquiques greus. Els fets, esdevinguts entre el setembre del 2010 i el març del 2015, són, a més, constitutius de dos delictes d’abús d’autoritat: un en la seva modalitat de tracte degradant a un inferior (2 anys i 10 mesos de presó més) i un altre de maltractament d’obra, també a un inferior (2 anys i 8 mesos més de presó).
La sentència recull que les conductes d’un i altre tipus es van produir "no de manera aïllada, sinó sostinguda en el temps; sempre, sens dubte, operant sobre una mateixa guàrdia civil subordinada i aprofitant l’acusat l’ocasió que li brindava la relació de superioritat jeràrquica sobre ella, amb què arribava a obtenir la submissió de la víctima als seus requeriments sexuals mitjançant repetits actes de tracte degradant, insults, amenaces i fins i tot maltractaments físics". Un dels exemples més clars és el que es va donar el 10 de juliol del 2012, quan l’agent es va adonar que estava embarassada.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán