Cau una banda que robava gent gran amb l’‘estafa de la sembra’
Desarticulado un grupo criminal especializado en robos a gente mayor cuando sacaban dinero de cajeros automáticos /
És un mètode utilitzat amb persones de més de 65 anys que acudeixen al caixer automàtic. Els estafadors, després de seleccionar la víctima, esperen que tregui diners per veure el seu número secret. Després, llancen un bitllet de 5o 10 euros a terra i just abans que l’usuari retiri la targeta l’avisen que li ha caigut. Quan la persona s’ajup per agafar-lo, li roben la targeta o la canvien per una altra de similar. Més tard la banda la utilitza per retirar diners o fer compres fraudulentes. Aquesta nova estafa és coneguda com la tècnica de la sembra i és al que es dedicava una banda organitzada desarticulada pels Mossos d’Esquadra. S’aprofitaven de la vulnerabilitat de les víctimes per sostreure’ls la targeta amb aquest mètode. Per això, la policia ha comptat per primera vegada amb l’acabada de crear Fiscalia de Protecció de Víctimes Vulnerables.
Els sospitosos utilitzaven identitats falses i en tres mesos van cometre 12 robatoris amb aquest mètode, estafant uns 21.000 euros. El 25 d’abril es van detenir quatre persones, dos homes i dues dones d’entre 19 i 63 anys, tot i que hi ha un cinquè investigat. Estan acusats de furt, estafes bancàries i pertànyer a organització criminal. Els sospitosos, d’origen estranger, tenien facilitat per moure’s i actuar en diverses localitats en poc temps. Van cometre els robatoris a Argentona, Badalona, l’Hospitalet de Llobregat, Barcelona, Mataró, Girona i Reus.
Segons els Mossos, l’estafa de la sembra necessita molta habilitat, ja que els lladres han d’actuar de manera coordinada i mecànica en molt poc temps i amb un perfil de víctima molt particular. Els sospitosos buscaven la persona adequada per al robatori vigilant les oficines bancàries i actuaven quan veien que acudia al caixer. A més, altres membres del grup distreien clients i treballadors per evitar ser detectats i així assegurar-se el botí.
- LES CINC CLAUS TÀCTIQUES Lamine Yamal munta una botiga de llaminadures a Montjuïc
- Tribunals Un jutjat investiga Joan Laporta per estafar 4,7 milions d’euros a una família que va guanyar la Primitiva
- Perill a la vista El Meteocat alerta: més fred, neu, vent i temporal marítim a Catalunya
- Funció pública. Addicional al 2% Augment del 0,5% en el sou dels funcionaris
- Crònica rosa El City motiva la ruptura de Guardiola
- Israel ajorna la votació de l’alto el foc a avui mentre redobla els atacs a Gaza
- El Consorci de la Zona Franca invertirà fins a 70 milions en oficines 4.0
- Pronovias vol tornar a créixer amb desfilades pròpies i els EUA en l’horitzó
- Areas s’adjudica un concurs a l’aeroport d’Orlando
- Hotelbeds sortirà a borsa al febrer amb una valoració de 5.000 milions