DES DE DILLUNS
Les farmàcies començaran a repartir gratis copes i calces menstruals
Les farmàcies de Catalunya començaran a repartir, gratuïtament, productes menstruals reutilitzables (copes menstruals, calces i compreses de tela) a partir de dilluns. La consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, va anunciar ahir la data de repartició, ja que la mesura, producte d’un conveni de col·laboració amb el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC), ja havia sigut anunciada el setembre passat. Un total de 3.284 apotecaries de tot Catalunya s’han adherit a aquesta acció.
"Som el primer país del món que distribuirà de manera universal i gratuïta productes menstruals reutilitzables acompanyats d’informació de qualitat i assessorament de les farmàcies", va dir Verge durant una visita al centre logístic d’Alliance Healthcare de Viladecans, un dels quatre on s’emmagatzemaran els productes que es podran recollir a les farmàcies. L’acció, denominada La meva regla, les meves regles i que està inclosa al Pla Integral d’Equitat Menstrual i Climateri 2023-2025, respon, segons Verge, a un "dret": el de l’"equitat menstrual". I també al "compromís" que el Govern té amb el planeta mitjançant la repartició de productes sostenibles i reutilitzables. Cada any a Catalunya es produeixen al voltant de 9.000 tones de productes menstruals no reutilitzables.
A partir de dilluns, totes les dones de Catalunya podran dirigir-se a la farmàcia més pròxima per rebre informació i assessorament i elegir, de manera gratuïta, el producte de la seva preferència. ¿Com? Presentant el codi QR (individual i intransferible) que estarà disponible, també des de dilluns que ve, a l’app La Meva Salut, a l’apartat Novetats. Les opcions entre les quals es pot elegir són una copa menstrual, unes calces menstruals o un paquet de dues compreses de tela.
- Mor un submarinista de 73 anys a la zona del far de Sarnella, al Port de la Selva
- Música Marta Mei i Aina Pociello, noves directores artístiques del Festival BAM de Barcelona
- L’acusat de violar una noia i retenir-la durant 4 hores a la zona dels Trullols de Manresa va estar fugit dues setmanes abans de poder ser detingut
- Família antivacunes El noi malalt de tètanus millora i evoluciona satisfactòriament
- Detingut un jove de 17 anys per violar una menor a l'estació d'autobusos de Lloret
