SANT JOAN DE DÉU
Catalunya aborda els trastorns alimentaris greus amb un projecte pioner

Les famílies de les nenes i adolescents amb algun trastorn de la conducta alimentària (TCA) molt greu poden viure, durant l’ingrés hospitalari de les seves filles, en un apartament que ofereix l’Hospital Sant Joan de Déu (Esplugues de Llobregat). La finalitat no és només oferir un tractament intensiu a la pacient, sinó també involucrar al màxim pares, mares i germans en el procés terapèutic, perquè estiguin formats una vegada aquesta obtingui l’alta hospitalària. La preparació de l’entorn afavorirà la seva recuperació.
El gran hospital pediàtric català acaba d’inaugurar la unitat terapèutica TCA d’alta complexitat Minerva, pionera a tot Espanya. "Aquesta unitat és una de les peces principals del pla de xoc de TCA de la Conselleria de Salut. Aquest pla compta amb una inversió total de 8,4 milions d’euros i en concret aquesta unitat, 1,7 milions", va destacar ahir el conseller de Salut, Manel Balcells, que ha explicat que hi ha casos de TCA "especialment greus i complicats que necessiten una atenció molt especialitzada".
Notícies relacionadesEls TCA com anorèxies o bulímies es van disparar amb l’esclat de la pandèmia, el 2020, principalment en nenes, malgrat que aquesta tendència ha començat a disminuir. Tot i així, les dades estan molt per sobre de la prepandèmia: el 2022, els centres de salut mental infantojuvenil (CSMIJ) van atendre, respecte al 2021, un 5% menys de casos relacionats amb TCA (un total de 2.249), però continuen suposant un 79% més dels quals es van atendre el 2018.
La nova unitat, amb capacitat per a vint persones i que ja està en funcionament, busca la completa implicació de les famílies en el tractament de les pacients. D’aquí la idea d’ingressar tota la família. Per a això se’ls facilitarà un apartament on conviure amb la pacient i amb els sanitaris durant quinze dies. Podran així tenir accés a la "gestió conductual" d’aquest trastorn de salut mental.
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Castells La Colla Vella de Valls regna en una diada del Primer Diumenge de Santa Tecla 'total' a Tarragona
- Durant el segon trimestre Els aranzels de Trump llasten la indústria més del previst i l’economia catalana retalla el seu creixement
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick se surt amb la seva: de l’avís dels egos al triomf d’«un equip»
- Aquest estiu El ‘top manta’ es dispara a Catalunya: 139.200 falsificacions requisades valorades en 26 milions d’euros
- Relacions entre socis Junqueras respon al Govern: «Si veu inassumible el finançament, per a nosaltres seran inassumibles els Pressupostos»