La Generalitat estudia personar-se en la causa contra el geriàtric Aragó
"He demanat als serveis jurídics de la Conselleria de Drets Socials que estudiïn si ens podem personar com a acusació en la causa del geriàtric Aragó", va anunciar ahir el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano. Aquesta setmana, el jutge que porta el cas ha imputat la cúpula directiva de la residència després d’un brot descontrolat de salmonel·la que va matar vuit residents. La conselleria va conèixer el cas amb dos mesos de demora i fa uns mesos que ha tornat la gestió del geriàtric a la seva cúpula, avui imputada.
Campuzano, a més d’anunciar la seva voluntat de personar-se en aquest procés judicial, va defensar la seva gestió en aquest centre. "Vam prendre decisions perquè el centre corregís la situació, i ara seguim a l’espera de veure si hi ha responsabilitats penals quan la gestió no era la que corresponia", va assegurar. La conselleria ja va entonar el mea culpa sobre el cas l’octubre passat al Parlament. El secretari d’Assumptes Socials va reconèixer que van tardar dos mesos a assabentar-se del drama que vivia el centre i que van haver d’amenaçar amb un possible tancament perquè els gestors comencessin a implementar les millores necessàries.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- El Barça acomiada l’any guardant-se Pedri per al derbi
- Un Raphael reconstituït
- L’exigent sistema electoral extremeny amb les minories marcarà les aliances
- Una victòria que no canvia res
