propostes i plans d’educació

Els alumnes de primària no podran portar mòbil a l’escola

Els alumnes  de primària  no podran portar mòbil  a l’escola

David Castro

1
Es llegeix en minuts
o. P.

Segons un estudi de l’Unicef i la Universitat de Santiago de Compostel·la, l’edat mitjana del primer mòbil són els 11 anys. Concretament, els 10,9 anys. Aquesta realitat es trobarà de morros amb una altra: la nova normativa que planteja el Ministeri d’Educació a les autonomies, que tenen les competències transferides, per regular l’ús dels smartphones a les escoles i instituts.

L’alumnat d’infantil (de 3 a 6 anys) i primària (de 6 a 12 anys) no podrà portar mòbil a l’escola llevat d’excepcions que tinguin a veure amb la salut o la necessitat que l’alumne hagi d’estar controlat per algun motiu.

A secundària (de 12 a 16 anys), els estudiants sí que podran portar els telèfons, però hauran d’estar apagats. Només s’activaran quan els docents ho considerin oportú com a part del projecte educatiu. La norma afectarà no només les aules, sinó tot l’horari lectiu, que inclou pati i menjador.

A batxillerat i la resta de formació no obligatòria, com la formació professional, l’ús de l’smartphone es farà sota el criteri dels docents.

Notícies relacionades

Aprovada per unanimitat, aquesta és la recomanació que fa el Consell Escolar de l’Estat, que reuneix tota la comunitat educativa, des de professors fins a famílies, i que fa pròpia el Ministeri d’Educació i FP. Així ho va confirmar la presidenta de l’organisme, Encarna Cruces, després de la reunió mantinguda ahir amb la ministra Pilar Alegría.

"Som conscients que vivim en una societat digital, amb certs perills. Hem de formar les noves generacions en un ús responsable de la tecnologia", va destacar la responsable del Consell Escolar. "Tots estem d’acord en aquesta postura, però hem de trobar alternatives en la docència i recuperar jocs tradicionals i de convivència", va ressaltar. S’ha de veure si la normativa s’estendrà als rellotges intel·ligents que porten geolocalitzador.

Temes:

Intel