Trànsit programa 14 campanyes per reduir els accidents
La Ronda Litoral (B-10) es va convertir ahir en una trampa per a milers de conductors com a conseqüència de dos accidents de trànsit que hi va haver en molt poc temps entre l’un i l’altre i que van generar cues quilomètriques a les dues calçades. Tots dos sinistres van tenir lloc arran de les col.lisions múltiples en cadena, en què es van veure implicats sis turismes i dos camions i només van ocasionar dos ferits lleus. L
El Servei Català de Trànsit vol continuar presumint de ser l’organisme de gestió del trànsit a Espanya que presenta una reducció més gran de la taxa de mortalitat a les carreteres si es comparen les dades del 2023 amb les del 2019, any d’inici del pla especial per acabar amb la sinistralitat a la xarxa viària.
La mortalitat a les carreteres catalanes es va reduir un 13,8% l’any passat respecte al 2019, any de referència per al compliment dels objectius de reducció de la sinistralitat del Pla de Seguretat Viària 2020-2023. Aquesta baixada va ser de l’11% en el cas del País Basc.
En concret, l’any passat 150 persones van morir en 134 accidents mortals a la xarxa viària interurbana catalana. Aquesta xifra suposa un lleuger descens comparat amb el 2022, quan es van registrar 157 víctimes mortals. A més, el 2023 van morir a les carreteres catalanes 53 motoristes, xifra que representa gairebé 35,5% de totes les víctimes mortals. El 2022 van perdre la vida 44 motoristes, i el 2019, 48.
Notícies relacionadesQuant al conjunt de col·lectius vulnerables, motoristes, vianants i ciclistes sumen gairebé la meitat de víctimes mortals (45%) a les carreteres catalanes, segons les xifres de l’any passat. El 2023 han mort també 12 vianants i quatre ciclistes. En relació amb el 2022, això representa dues víctimes mortals menys respecte als ciclistes i set menys en el cas dels vianants.
Per continuar amb aquesta voluntat de reduir els accidents així com els ferits i les víctimes mortals a la carretera, Trànsit ha programat per a aquest any 14 campanyes específiques que van des del control de la velocitat, de les distraccions, consum d’alcohol i drogues, la circulació de ciclistes, motoristes i patinets, saltar-se semàfors, fins al correcte ús de la protecció passiva, com cinturons de seguretat, en vehicles i autocars de transport de passatgers.
- Apunt ¿Ocupats o imbècils?
-
Ofert per
- Ariadna Gil: "La mirada a una dona que abandona la seva família és diferent que si ho fa un home"
- Sánchez demana renunciar a fons de la UE per reconstruir València
- Reestructuració bancària Espanya pagarà demà 4.575 milions del rescat europeu a la banca del 2012
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- 448 al dia MAPA | Els 10 radars de Barcelona que més multes han posat aquest 2024
- Massa Liverpool a Girona
- Mbappé, Vinícius i Bellingham validen l’envit d’Ancelotti
- El trasllat dels bombers de l’Eixample perd suports