Un excasteller accepta 10 anys de presó per abús de menors
L’agressor evitarà la presó si confessa que va agredir nou nenes i consigna 54.000 euros per pagar les indemnitzacions de les víctimes
Eduardo P., que durant 20 anys va pertànyer a la Colla de Castellers de Barcelona, va reconèixer ahir, en el judici que es va celebrar contra ell, haver agredit sexualment nou nenes i adolescents que formaven part d’aquesta entitat amb l’excusa de fer-los un massatge. La confessió i haver consignat 54.000 euros per pagar les indemnitzacions de les víctimes van originar, després d’un acord entre la defensa i la fiscalia, que l’acusació rebaixés la petició de pena de 39 anys i dos mesos a 10 anys i mig de presó, multa, inhabilitació per exercir cap professió vinculada amb menors i cinc anys de llibertat vigilada. Tot i així, possiblement no ingressarà en un centre penitenciari perquè la condemna màxima sol·licitada per algun dels delictes que se li atribueix (10 en total) és d’un any i quatre mesos de presó després de la reforma de la llei del només sí és sí. L’advocada de l’imputat demanarà, quan es dicti sentència, la suspensió de la condemna i la fiscalia, segons les fonts consultades, no s’hi oposarà.
«Vull que ens demani perdó», repetien ahir quatre de les nou víctimes que, al sortir de la sala de vistes de l’Audiència de Barcelona, van topar amb l’acusat, cosa que va provocar crits i moments de tensió, a l’encarar-se algunes d’elles amb l’excasteller, que va ser expulsat de la colla de manera cautelar arran de les denúncies. Ningú va impedir que aquestes joves sortissin per la porta principal de la sala i es trobessin de cara amb l’imputat, malgrat que aquest s’havia situat darrere d’una mampara durant la declaració de les afectades.
Notícies relacionadesDe 7 a 17 anys
Eduardo P. va reconèixer que va efectuar tocaments entre el 2014 i el 2019 a les nou víctimes quan eren menors. Va aprofitar la confiança de les famílies i de les nenes, que tenien entre 7 i 17 anys, i les convidava a casa seva després dels assajos o abans de les actuacions de la colla. L’home sabia fer massatges i les atreia i les «entabanava» amb gominoles.
- Acomiadament confirmat: el treballador que no va tornar a la feina després de l’alta en dues setmanes per tenir el mòbil trencat
- Un càmping de Platja d’Aro precinta dos espais després que una branca ferís un home
- Una nova rajola eròtica amb vagines i penis apareix a Manresa, al pont del canal de la Mina
- Salaris El truc de la nòmina que congela el teu sou encara que pugi el conveni col·lectiu
- Canvis en la geografia Els municipis de Tarragona que han desaparegut del mapa: pobles abandonats i localitats annexades
