Informe de la Fundació BBVA i l’IVIE
Aquestes són les carreres universitàries amb més (i menys) inserció laboral
Les universitats es comprometen a atraure estudiants de totes les edats
Les universitats emprenen una guerra per captar estudiants
A Espanya, la taxa d’ocupació dels que s’acaben de graduar és entre 7 i 8 punts percentuals per sota de la mitjana europea

Una vegada acabats els estudis universitaris, ¿quina opció tenen els joves per trobar feina en el seu camp i gaudir d’una remuneració digna? La resposta depèn de dues coses: el grau que hagin cursat i la comunitat autònoma on tinguin pensat treballar. Així es desprèn de l’últim informe del projecte U-Ranking, una iniciativa de la Fundació BBVA i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE).
L’estudi corrobora que les carreres relacionades amb la Salut, l’Enginyeria i la Informàtica són les que ofereixen millors resultats en inserció laboral. En l’extrem oposat hi ha els graus relacionats amb les Arts i les Humanitats. I en un terme mitjà s’ubiquen els estudis empresarials relacionats amb els Negocis, l’Administració i el Dret.
En comparació amb Europa, els titulats universitaris espanyols s’enfronten a més problemes d’inserció laboral. A Espanya, la taxa d’ocupació dels joves acabats de graduar en educació superior (inclou tant estudis universitaris com FP superior) se situa entre 7 i 8 punts percentuals per sota de la mitjana europea. A onze països europeus les taxes d’ocupació dels joves superen el 90%, mentre que a Espanya no arriba al 77% el 2021, per sota de la mitjana (84,9%) i només per davant d’Itàlia i Grècia.
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- "Si et conviden a un sopar, no portis vi"
- Un bacteri podria causar 12 milions de càncers gàstrics