Per Sergi Mas

El pòdcast d’EL PERIÓDICO | Les narcollanxes d’haixix deixen l’Estret i venen a Catalunya

El pòdcast d’EL PERIÓDICO | Les narcollanxes d’haixix deixen l’Estret i venen a Catalunya

Albert Segura

1
Es llegeix en minuts
Sergi Mas

Aquest diumenge, a Begur (Baix Empordà, Girona), una narcollanxa va carregar 2.300 quilos d’haixix en una furgoneta. Alguna cosa va sortir malament a l’hora d’acostar el vehicle a la vora i va acabar bolcant, davant l’estupefacció d’alguns veïns que van avisar la policia.

Aquest no és un episodi aïllat; és un altre més d’una màfia que està utilitzant les costes catalanes. ¿Per què? Ens ho explica Guillem Sánchez, especialista en successos, tribunals, assumptes policials i de cossos d’emergències.

El Govern espanyol va activar un pla de xoc el 2018 per reforçar la lluita antidroga al Camp de Gibraltar. Va invertir més de set milions a ampliar la vigilància de la porta d’entrada a Europa de les narcollanxes carregades d’haixix que sortien des de la costa marroquina. Però ¿què passa quan es tapa una ruta?, que les xarxes criminals en troben una altra: i en aquest cas ha sigut la costa de Catalunya.

Notícies relacionades

Fonts de la Divisió d’Investigació Criminal (DIC) dels Mossos d’Esquadra van explicar a EL PERIÓDICO que la detecció de narcollanxes amb haixix que intenten penetrar a la Unió Europea a través del litoral català no ha deixat de créixer des del 2018. I just el 2023, descomptant l’episodi recent de Begur, els Mossos han recuperat 5 narcollanxes abandonades a la platja de poblacions de Mataró (2), Viladecans, Sitges i Sant Pol de Mar.

On es pot escoltar

‘El pòdcast d’El Periódico’ es publica de dilluns a divendres i es pot escoltar a les plataformes iVooxSpotifyPodimoGoogle PodcastsAmazon Podcasts i Apple Podcasts.

Equip

Idea i supervisió: Iosu de la Torre.

Edició i realització: Sergi Mas.

Disseny de so: Cadena Pirenaica.

Estudi de gravació: Manolita Studios.

Veu en off: Mercè Torrents.