Accident mortal
Dins del tren de Montmeló: «S’ha sentit un impacte molt fort i el tren ha tremolat»

L’Arnau Masnou és un dels passatgers que viatjava aquest diumenge al tren de Rodalies de la R3 que va atropellar mortalment quatre joves que creuaven la via per un lloc no autoritzat a Montmeló. «El tren acabava de sortir de Parets i, al cap de dos o tres minuts, s’ha sentit un impacte molt fort, el tren ha tremolat i ha parat de cop», ha relatat aquest usuari a l’emissora RAC1.
Dins del tren es van viure moments de confusió i d’angoixa. «Ningú sabia què havia passat i ens van dir que havien atropellat algú. Després ens han confirmat que set persones havien intentat creuar la via», ha explicat Masnou. Els 170 passatgers no han patit ferides i només una dona amb asma va haver de ser atesa pels serveis d’emergències.
Les víctimes de l’atropellament mortal a Montmeló són tres noies i un noi. Dues d’elles de 22 anys, una altra de 19 anys, i un jove de 21 anys. Així ho va informar el director dels Mossos d’Esquadra, Pere Ferrer, que va visitar el lloc dels fets acompanyat de l’alcalde de la localitat, Pere Rodríguez, entre altres autoritats.
Els joves formaven part d’un grup de set persones que creuaven les vies de la línia R3 per un lloc prohibit per dirigir-se al festival de música hard tecno DURO que se celebrava als voltants del Circuit de Barcelona-Catalunya. Els altres tres acompanyants van ser traslladats lleus a l’hospital de Mollet del Vallès.
Pas sense tanca d’ús recurrent
Tot i que les vies queden protegides per una tanca perimetral al seu pas per la zona d’habitatges, els joves hi han accedit per un punt en què acaba el camp clos i on queda només un camí de terra d’uns 50 centímetres d’ample.
Veïns de la zona han explicat que malgrat les tanques, l’espai és d’ús recurrent per a diversos visitants del circuit o d’esdeveniments que es fan en el seu entorn. «Quan aquest matí hem sortit de casa ja hi havia molta gent passant caminant, no troben impediments tot i que no hi ha cap accés ni al circuit ni enlloc», explicava el Vicente Mayor, veí de la zona.
Notícies relacionadesReconeix que la gent ho fa sense miraments, ja que hi ha tanques: «L’accés està prohibit», recalca. No obstant, creu que caldria establir tanques fixes que cobrissin tot el traçat de vies, no només el que dona directament a les cases.
L’Ajuntament ha convocat per a aquest dilluns un minut de silenci a les 12.00 h a la plaça Rafael Casanova.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat