Escàndol en el futbol
Nevenka Fernández recolza Jenni Hermoso i les seves companyes: «No esteu soles»
Nevenka Fernández, l’exregidora de Ponferrada (Lleó) que el 2001 va denunciar l’assetjament sexual que li feia el seu llavors cap i alcalde de la localitat, ha enviat una carta oberta en la qual reconeix la «valentia» de la futbolista Jenni Hermoso per denunciar el petó no consentit de Luis Rubiales a la final del Mundial i de les seves companyes per recolzar-la «des del primer dia».
«Hi ha una Espanya que ha comprès que no podem continuar dient que està bé el que està malament, que no podem continuar mirant de costat o al costat contrari, assenyalant les víctimes en comptes dels que abusen (...). Hi ha un munt de gent que ha cridat i continuarà cridant que no esteu soles», escriu l’exregidora en el seu text, publicat aquest dimarts per Newtral.
Remarca, no obstant, que encara queda «camí per recórrer» perquè la societat espanyola entengui què signifiquen els abusos contra la llibertat, els cossos i la dignitat de les dones.
«Sexisme estructural»
«És vergonyós –i continuarà sent-ho– observar els que amb els seus gestos, paraules i silencis enalteixen i defensen el masclisme més ranci i ignorant, aquest sexisme estructural tan difícil d’explicar amb paraules però que tots reconeixem, aquest que aquests dies hem vist i que continuarem veient, que vol continuar revictimitzant-nos i fent-nos callar, i que per fer-ho continuarà caient tan baix com sigui necessari», afegeix.
Davant la reacció del llavors president de la Federació Espanyola de Futbol (RFEF), Luis Rubiales, pel petó que va clavar a Jenni Hermoso en l’entrega de medalles del Mundial, Nevenka assegura: «Mentiran i miraran d’embrutar, pressionaran, ridiculitzaran i insultaran. S’hi juguen molt. Però la dignitat és més forta».
Pionera en el ‘no és no’
Pionera en la lluita contra l’assetjament sexual a Espanya al denunciar fa 20 anys el llavors regidor popular Ismael Álvarez, Nevenka posa èmfasi en la importància de «parlar» per defensar precisament la dignitat de les dones.
«Per nosaltres, però també per totes les que no poden fer-ho, i per les que no són escoltades, i per totes les que abans ho van fer i les que venen darrere», destaca.
Notícies relacionadesLa seva carta acaba donant les gràcies a les futbolistes i remarcant que són les actuals campiones del món, «un immens exemple per a molts i moltes i un punt d’inflexió que canviarà la història».
La ministra d’Igualtat en funcions, Irene Montero, ha reaccionat a aquesta carta assenyalant la lluita de dones com Nevenka, a qui la «societat feminista» que ara és Espanya li «deu molt» per haver-se enfrontat «a una poderosa i majoritària cultura de la violació que ahir i avui culpabilitza i qüestiona la víctima i protegeix l’agressor».
Jenni Hermoso Luis Rubiales Assetjament sexual Reial Federació Espanyola de Futbol Assetjament laboral
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- A Sydney Almenys 10 morts i 12 ferits en un atac durant una festa jueva a la platja australiana de Bondi
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- L’Elisabet, mare de bessons amb altes capacitats: «La dificultat no és l’acadèmica, és la social»
- La caixa de ressonància Ser de dretes i que t’agradi Extremoduro
- RECOMANACIONS LITERÀRIES 15 llibres de narrativa internacional per regalar aquest Nadal 2025
- ME TOO Radiografia després del cas Salazar: les denúncies per assetjament sexual que esquitxen tots els partits
- Eleccions a Extremadura Sánchez admet haver comès errors: «Som els primers a aplicar amb totes les conseqüències el protocol d’assetjament en el PSOE»
