Nou informe
Perill ignorat: més de 37.000 espècies invasores amenacen l’economia i la salut

Quatre anys després, l’amenaça es manté i creix. L’últim informe de la Plataforma Intergovernamental Científico-normativa sobre Diversitat Biològica i Serveis dels Ecosistemes (IPBES) constatava que les espècies exòtiques invasores eren un dels principals causants de la pèrdua de biodiversitat. Ara, el nou dictamen d’aquest prestigiós grup del qual són membres 143 estats, inclosa Espanya, adverteix que aquesta greu amenaça s’està subestimant, infravalorant, o directament, ignorant.
Les dades aportades són contundents. Les espècies exòtiques ja són més de 37.000 al món i s’han quadruplicat des de 1970. D’aquestes, unes 3.500 es poden catalogar com a invasores i tenen un paper clau en el 60% de les extincions. I encara n’hi ha més: fins ara, la presència d’aquests animals i plantes ha suposat un cost de més de 390 mil milions d’euros.
Quan una espècie exòtica (normalment traslladada pels humans) creix sense límits i triomfa, pot acabar simplificant els hàbitats. Si hi ha menys varietat d’espècies, a més del problema per a la biodiversitat, els virus no tenen tants possibles hostes. A més, com que les espècies invasores solen conviure fàcilment amb la pressió humana, pot existir més contacte i més possibilitats de transmissió.
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- "Si et conviden a un sopar, no portis vi"
- Un bacteri podria causar 12 milions de càncers gàstrics