Al Penedès
Cava Women, cultura del vi en femení
Una associació d’enòlogues, sommeliers, viticultores i empresàries del sector del cava posa en valor la presència de les dones al món del vi
La DO Penedès mira cap al futur
Empresàries malgrat tot
El vitícola és un món tradicionalment acaparat per homes, però aquest marcat biaix masculí porta camí de corregir-se. A aquest afany col·labora ‘Cava Women’, una associació de dones vinculades al negoci del vi que pretén posar en valor la participació femenina en aquest sector, que és més gran del que al principi podria pensar-se.
El col·lectiu, creat el 2021 a Sant Sadurní d’Anoia, el formen enòlogues, viticultores, sommeliers, empresàries i professionals del màrqueting que, a part d’implicar-se en la producció del cava, també contribueixen a vendre’l per tot el món. «El nostre objectiu és que la dona estigui representada en aquest sector, es visualitzi i tingui la veu que es mereix», explica Eva Plazas, enòloga i impulsora de Cava Women.
Notícies relacionadesEn els seus dos anys de vida, l’associació ja ha servit per intercanviar experiències i generar ‘networking’ entre les professionals del cava, pertanyents totes a generacions molt diverses. També per fer justícia a les dones que en el passat van treballar durament al sector de l’espumós català però les històries de les quals no són conegudes. És el cas de les productores que, després de la Guerra Civil, es van veure obligades a fer front als negocis vitícoles en solitari després que el conflicte bèl·lic es carregués la vida dels seus marits i germans.
La promoció d’aquesta nova «visió femenina» del món del cava pot contribuir, segons Plazas, a corregir el principal desequilibri que manifesta aquest sector en qüestió de gènere: la falta de dones al capdavant de les companyies vitícoles. «Sobretot a la direcció, a les parts de dalt», adverteix l’enòloga.
- Estat dels embassaments Cinc dies de pluges torrencials disparen les reserves dels pantans catalans del 70% al 82%
- Tragèdia al mar La família dels valencians morts en el naufragi d’Indonèsia: «No tornarem a Espanya sense tots quatre, tots junts»
- Temporal de pluja L’alerta roja per pluges reviu els fantasmes de la dana a la zona zero de València
- Anàlisi d’audiència El duel entre ‘El hormiguero’ i ‘La revuelta’ el 2025: un guanyador i l’‘efecte Rosalía’
- Informe de l’ONU L’època més violenta de la història recent s’endureix amb dones i nenes a tot el món
