Al Penedès
Cava Women, cultura del vi en femení
Una associació d’enòlogues, sommeliers, viticultores i empresàries del sector del cava posa en valor la presència de les dones al món del vi
La DO Penedès mira cap al futur
Empresàries malgrat tot
El vitícola és un món tradicionalment acaparat per homes, però aquest marcat biaix masculí porta camí de corregir-se. A aquest afany col·labora ‘Cava Women’, una associació de dones vinculades al negoci del vi que pretén posar en valor la participació femenina en aquest sector, que és més gran del que al principi podria pensar-se.
El col·lectiu, creat el 2021 a Sant Sadurní d’Anoia, el formen enòlogues, viticultores, sommeliers, empresàries i professionals del màrqueting que, a part d’implicar-se en la producció del cava, també contribueixen a vendre’l per tot el món. «El nostre objectiu és que la dona estigui representada en aquest sector, es visualitzi i tingui la veu que es mereix», explica Eva Plazas, enòloga i impulsora de Cava Women.
Notícies relacionadesEn els seus dos anys de vida, l’associació ja ha servit per intercanviar experiències i generar ‘networking’ entre les professionals del cava, pertanyents totes a generacions molt diverses. També per fer justícia a les dones que en el passat van treballar durament al sector de l’espumós català però les històries de les quals no són conegudes. És el cas de les productores que, després de la Guerra Civil, es van veure obligades a fer front als negocis vitícoles en solitari després que el conflicte bèl·lic es carregués la vida dels seus marits i germans.
La promoció d’aquesta nova «visió femenina» del món del cava pot contribuir, segons Plazas, a corregir el principal desequilibri que manifesta aquest sector en qüestió de gènere: la falta de dones al capdavant de les companyies vitícoles. «Sobretot a la direcció, a les parts de dalt», adverteix l’enòloga.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer