Successos
Un home mor ofegat a la platja de la Pineda a Vila-seca
Amb aquest ja són 23 els morts des de principis d’estiu a les platges catalanes

Nou ofegament a les platges catalanes. Un home de 70 anys ha mort aquest dimarts a la platja de la Pineda a Vila-seca (el Tarragonès), segons ha informat Protecció Civil.
L’avís dels fets es va rebre a les 10.57 hores. L’home, de nacionalitat espanyola, es trobava dins de l’aigua i va caure desmaiat. Els socorristes van poder treure’l fins a la sorra, on es van iniciar les maniobres de reanimació. El Sistema d’Emergències Mèdiques SEM ha desplaçat dues unitats però no l’han pogut recuperar. En el moment dels fets la platja estava vigilada i hi onejava la bandera verda.
El cos dels Mossos d’Esquadra s’ha fet càrrec de les diligències.
Amb aquesta, ja són 23 les persones mortes a les platges catalanes en el període de campanya estival (del 15 de juny al 15 de setembre) d’aquest 2023. Es pot recordar que aquest recompte només fa referència a banyistes.
Extremar les precaucions
Protecció Civil de la Generalitat ha tornat a fer una crida a la població per extremar les precaucions en platges, piscines i aigües interiors coincidint amb uns dies de temperatures molt altes.
Així, si s’observa que algú es troba malament o té dificultats a l’aigua s’ha d’avisar urgentment el servei de socorrisme o al telèfon 112 per facilitar-ne una actuació ràpida.
Notícies relacionadesAl bany, és necessari tenir presents sempre les nostres condicions i limitacions físiques i evitar un sobreesforç que ens dificulti sortir de l’aigua i ens posi en risc.
Es recomana anar sempre a platges vigilades. Pot consultar les banderes que onegen a les platges catalanes a través del visor de platges de Protecció Civil a l’enllaç
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026