Crisi hídrica
Alerta màxima per sequera a la Cerdanya: alguns veïns ja no tenen aigua

Cada cop més municipis xoquen amb dificultats per proveir d’aigua els seus ciutadans. L’últim cas és Alp, un petit poble de la Cerdanya d’uns 1.700 habitants, tot i que a l’estiu concentra una gran quantitat d’estiuejants i també turistes de muntanya.
L’ajuntament ha anunciat que la situació de la sequera al poble és extrema. Aigües de Barcelona, l’empresa subministradora, els ha comunicat que alguns dels pous de què es proveeixen els veïns són gairebé buits.
‼️‼️ Estem vivint una situació extrema de sequera. Es demana a les veïnes i veïns un ús responsable de l'aigua, per així evitar restriccions i talls del subministrament.
Posted by Ajuntament d'Alp on Thursday, August 17, 2023
En cas que això passi, la declaració no es faria oficial en cap cas fins al setembre, ja que s’hauria d’aprovar en el comitè permanent de la sequera que es reunirà l’última setmana d’agost.
Medi ambient Aigua Sequera Agbar Crisi Climàtica Agència Catalana de l'Aigua (ACA) Gestió de l'aigua
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- MOBILITAT El sector de les VTC convoca protestes per evitar la seva "desaparició"
- Transició ecològica Catalunya s’assegura connexió elèctrica per descarbonitzar la petroquímica
- Sector hoteler El preu mitjà de les habitacions d’hotel a BCN va caure 2 euros a l’estiu
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Política monetària La Fed compleix la previsió i retalla 0,25 punts els tipus