Accident a Astúries
La increïble fermesa d’un nen de 6 anys que anava a l’autobús accidentat a Covadonga: «Em vaig posar a tranquil·litzar la gent»
Guillermo Izquierdo narra els fets amb una calma impròpia de la seva edat: «La meva germana estava plorant, tenia por que el bus explotés»
Guillermo Izquierdo només té sis anys, però explica l’enorme ensurt viscut amb una calma que ja voldrien molts adults. «Té molta sang freda; el noi és un valent», confirmen els seus familiars, que anaven al costat d’ell a l’autobús que va acabar bolcant i fent voltes de campana després de sortir de la carretera d’accés als Lagos de Covadonga, passat el Mirador de la Reina.
El Guille, com l’anomena la seva família, té gravat a la memòria tot el que va viure a l’interior de l’Alsa que cobria, com cada dia, la ruta entre Cangas de Onís i els Lagos de Covadonga. «Ha fet una volta i mitja, gairebé. Però nosaltres, amb mala sort, hem hagut de sortir per baix. Llavors, ja la meva germana estava tement que potser explotava. A mi també m’ha fet por», explica amb una serenitat que espanta.
Notícies relacionadesLa sensació de fer voltes a l’interior de l’autobús va ser «com en un parc d’atraccions», confirma el petit Guillermo Izquierdo. I continua amb la seva narració: «Hem sortit i com que estàvem tots bé; bé... menys el meu pare. Doncs he dit: ’Ja està’. I estava intentant que tots es tranquil·litzessin. Perquè jo ja m’havia tranquil·litzat. Hem trobat diverses persones plorant, com la meva germana.»
La temperància del jove Guillermo Izquierdo amb tot just sis anys contrastava aquest matí amb les escenes que es veien al costat de la carretera d’accés als Lagos. Caos, dolor i nerviosisme que no calaven en aquest nen madrileny, que acudia junt amb la seva família a disfrutar d’una jornada als Picos de Europa. Anava amb els seus pares i els seus oncles Verónica Martín i Javier Sanz, militar i sanitari que va poder ajudar alguns dels ferits abans de requerir ell mateix assistència.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols