Pederàstia a l’escola
Un diputat de JxCat al Parlament revela que va patir abusos de petit
El diputat de JxCat Quim Jubert ha revelat públicament aquest dilluns al Parlament que quan tenia deu anys va ser víctima d’abusos sexuals. Ho ha dit en el marc de la comissió d’investigació sobre la pederàstia a l’Església. En el seu torn de paraula després d’una primera intervenció de tres compareixents, Jubert ha explicat breument la seva experiència, que va oblidar que tenia 50 anys. Llavors, amb el seu pare ja mort, li va preguntar a la seva mare si recordava aquesta situació, una cosa que la dona va confirmar. La revelació del record «va produir molt impacte», va dir. El relat ha agafat per sorpresa la resta de membres de la comissió i els compareixents, que li han expressat el seu suport.
Segons el seu parer, els seus pares van voler «protegir-lo» i van voler «llançar sorra sobre la situació» quan ell era petit. «Em van dir, oblida-te’n, no ha passat, és un monstre que ha passat per aquí però és temporal», ha relatat.
Notícies relacionadesPer això, ha dit que no vol comparar-se amb altres víctimes d’abusos, però ha assegurat que pot «empatitzar i entendre com un es fa fort, ho amaga i no vol reviure-ho, perquè és molt dur reviure-ho».
Durant la sessió han comparegut experts en la matèria com investigadors i assistents a víctimes, alguns d’especialitzats en l’esport, nens tutelats durant el franquisme i fins i tot una víctima.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Política Junts i el PSOE es van reunir dilluns després del ‘no’ d’Illa al referèndum
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- Empreses Nestlé anuncia l’eliminació de 16.000 llocs de treball a les seves fàbriques de tot el món
- Cribratge de càncer de mama El País Valencià no va trucar a 90.000 dones que s’haurien d’haver fet una mamografia el 2024