Educació a Catalunya
El Govern exigirà el C2 de català i el B2 de llengua estrangera per fer oposicions a professor

Los alumnos de una clase de 1º Bachillerato del Instituto Calderón de la Barca en Gijón realizan una prueba piloto de PAU, a 14 de marzo de 2023, en Gijón, Asturias (España). /
La Conselleria d’Educació exigirà el nivell C2 de català i el B2 de llengua estrangera per als professors que vulguin accedir a la funció pública docent per la via de concursos de mèrits i d’oposicions a partir del curs 2025-26.
Les mesures formen part del desplegament via decret del títol II de la llei d’educació de Catalunya (LEC), que fa referència a usos lingüístics en l’àmbit escolar i que la consellera d’Educació, Anna Simó, ha presentat aquest dilluns junt amb altres mesures per fomentar el català als centres educatius.
L’exposició pública del decret que desplega la LEC s’ha iniciat aquest dilluns, després que des de març del 2022 es portés a terme la recollida d’impressions per regular els usos lingüístics als centres educatius.
Possible aprovació a l’abril
Notícies relacionadesLa durada del tràmit d’exposició pública de l’esborrany del text del decret i de la recollida d’aportacions tindrà una durada d’uns dos mesos i, després d’això, el redactat final es presentarà al Consell Escolar de Catalunya i a altres agents, amb la qual cosa es podria aprovar cap al mes d’abril.
La consellera també ha dit que es tracta de mesures que han de passar per la taula sectorial, on es valorarà què passa amb aquestes exigències per als professors que estan en actiu.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»