Tribunals
La fiscalia d’odi estudia els tuits enviats a la infermera que va criticar a TikTok el «puto C1 de català»

La fiscalia d’odi i discriminació estudia els missatges de Twitter enviats per part de diferents usuaris a la infermera andalusa que treballava a la Vall d’Hebron i que va criticar l’exigència del C1 per obtenir plaça. Segons confirmen des de la fiscalia de Barcelona, la fiscalia d’odi i discriminació va iniciar aquest dimecres els tràmits necessaris per investigar i va incoar diligències preprocessals.
Impulso Ciudadano va denunciar a la fiscalia «l’assenyalament» de la infermera el 17 d’abril. La denúncia apunta a delictes d’incitació a l’odi, prevaricació administrativa i impediment de l’exercici de drets cívics, i recull diversos tuits.
Contracte no renovat
Notícies relacionadesDes del ministeri públic assenyalen que al tractar-se d’una investigació reservada no poden donar més informació fins que conclogui la investigació amb arxivament o denúncia.
La infermera va ser criticada després de difondre un vídeo gravat des del mateix hospital en el qual es queixava de l’exigència de tenir el títol C1 de català per aconseguir plaça. En el vídeo, la noia rebutjava de manera aïrada la necessitat de tenir el títol, junt amb altres companyes de feina que, per contra, afirmaven que parlaven la llengua i que sí que volien afrontar el requisit per presentar-se al concurs públic. Acabat el contracte a la Vall d’Hebron, el centre sanitari no la va renovar.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032