Tribunals
La fiscalia d’odi estudia els tuits enviats a la infermera que va criticar a TikTok el «puto C1 de català»
La fiscalia d’odi i discriminació estudia els missatges de Twitter enviats per part de diferents usuaris a la infermera andalusa que treballava a la Vall d’Hebron i que va criticar l’exigència del C1 per obtenir plaça. Segons confirmen des de la fiscalia de Barcelona, la fiscalia d’odi i discriminació va iniciar aquest dimecres els tràmits necessaris per investigar i va incoar diligències preprocessals.
Impulso Ciudadano va denunciar a la fiscalia «l’assenyalament» de la infermera el 17 d’abril. La denúncia apunta a delictes d’incitació a l’odi, prevaricació administrativa i impediment de l’exercici de drets cívics, i recull diversos tuits.
Contracte no renovat
Notícies relacionadesDes del ministeri públic assenyalen que al tractar-se d’una investigació reservada no poden donar més informació fins que conclogui la investigació amb arxivament o denúncia.
La infermera va ser criticada després de difondre un vídeo gravat des del mateix hospital en el qual es queixava de l’exigència de tenir el títol C1 de català per aconseguir plaça. En el vídeo, la noia rebutjava de manera aïrada la necessitat de tenir el títol, junt amb altres companyes de feina que, per contra, afirmaven que parlaven la llengua i que sí que volien afrontar el requisit per presentar-se al concurs públic. Acabat el contracte a la Vall d’Hebron, el centre sanitari no la va renovar.
- Oportunitat laboral i de vida Es busca gent per viure i gestionar aquest santuari de Catalunya: ideal per a parelles
- Música De l’encant jazz de Laufey a la transformació gòtica de Suede: els millors concerts del març a Barcelona
- Primer tràmit La llei del taxi arriba al Parlament: ¿quan es vota i què diu sobre Uber i la resta de VTC?
- La mitjana nacional se situa en 15 euros/m2 Confirmat per Idealista: Barcelona és l’única capital on ha baixat el preu del lloguer interanual al febrer
- Dia Internacional de la Dona Vaga d'estudiants del 6 de març: convocatòria i manifestacions a Catalunya
