Màxima preocupació
¿Què se sap de la misteriosa desaparició d’un nen de 2 anys als Alps?
Els investigadors continuen sense pistes específiques per resoldre la desaparició d’un nen de 2 anys en una zona muntanyosa del sud-est francès, que es manté en parador desconegut des de dissabte.
«En el moment actual, no disposo, no disposem, de cap indici, de cap informació, de cap element que pugui ajudar-nos a comprendre aquesta desaparició», va explicar a la premsa Rémy Avon, fiscal de Dinha, una localitat pròxima a la població on va desaparèixer el nen, anomenat Émile.
Les autoritats només disposen, per tant, de dos testimonis de veïns de la petita Haut-Vernet que, ja el cap de setmana, havien declarat haver vist de lluny el nen sortint de la casa de la seva família i caminant sol per un petit carrer descendent.
Les indagacions fetes fins ara inclouen el rastreig de la trentena d’edificis que constitueixen la població, ubicada a la regió dels Alps de l’Alta Proveça (pròxima a Niça), i el rastreig a fons d’una dotzena de vehicles i d’una dotzena d’hectàrees al voltant.
De moment, no s’ha trobat cap pista útil per aclarir el parador del nen i, a partir d’aquest dimecres, començarà una nova fase que inclourà una anàlisi detallada de les mostres recollides durant les indagacions.
La recerca sobre el terreny continuarà en qualsevol cas avui, amb un dispositiu que serà de nou reforçat, segons Rémy, malgrat que haver intensificat les operacions i els recursos humans en els últims dies, de moment, no ha donat resultats.
Els responsables de la recerca, des del començament, no exclouen cap hipòtesi, tant que el nen marxés pel seu compte i es perdés com un possible segrest, però per ara no tenen indicis per pensar en un fet delictiu.
Notícies relacionadesHaut-Vernet, situada a 1.200 metres d’altura, és una comunitat on viuen només 25 persones i està envoltada de boscos i camps.
L’Émile –dos anys i mig, no arriba al metre d’alçada– havia vingut a passar uns dies d’estiu amb els seus avis en aquest pintoresc i normalment tranquil poble. Se’ls va escapar de casa. Un veí el va veure carrer avall. A partir d’allà, es perd el seu rastre, ni una sola pista de moment. Durant aquests dos dies, la recerca s’ha circumscrit a un perímetre de 5 quilòmetres al voltant del poblet de Haut-Vernet.
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Sinistre al Pròxim Orient Els turistes de l’accident a l’Aràbia Saudita eren de la província de Barcelona
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Loteria catalana 29181 i 15376, quarts premis de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Escrit fiscal La fiscalia demana la nul·litat de la condemna del Suprem a García Ortiz per vulnerar el seu dret a la defensa
