Successos
Investiguen dos treballadors d’una discoteca per denegar-hi l’accés per motius xenòfobs
Els Mossos d’Esquadra investiguen dos treballadors d’una discoteca de Sant Quirze del Vallès (Barcelona) per denegar l’accés al local a diverses persones per motius xenòfobs, i dos empleats més d’un local d’oci de Barcelona per impedir-hi l’entrada del gos pigall d’un home invident.
Segons informen aquest dijous els Mossos d’Esquadra, quant als fets ocorreguts a Sant Quirze del Vallès, en alguns casos les dues persones investigades es van negar a més a facilitar a aquests clients el full de reclamació amb què volien denunciar la conducta discriminatòria d’aquests empleats.
La Unitat Central de Delictes d’Odi i Discriminació de la Comissaria General d’Informació dels Mossos ha citat aquests dos treballadors en qualitat d’investigats, per un presumpte delicte contra l’exercici dels drets fonamentals i les llibertats públiques després de denegar l’accés a la discoteca a diverses persones per motius xenòfobs i racistes.
Denegació selectiva de l’accés
Els investigadors van portar a terme una anàlisi de les denúncies i els incidents registrats en aquesta discoteca per la conducta de dos empleats del control d’accés a la sala, ocorreguts a finals del 2021 i el 2022.
En concret, les dues persones investigades denegaven l’accés a la sala a persones per motiu d’origen, color de la pell o per les característiques físiques dels ofesos, segons consta en dues denúncies que afecten dues noies i un noi.
La investigació dels Mossos ha permès verificar aquestes informacions i identificar els dos treballadors.
Notícies relacionadesA més d’aquests incidents al local de Sant Quirze del Vallès, els Mossos també investiguen dos treballadors d’una discoteca de Barcelona per no permetre-hi l’entrada d’un gos pigall que acompanyava una persona invident.
La Fiscalia de Delictes d’Odi i Discriminació va requerir a la policia de la Generalitat que investigués els dos treballadors de la discoteca de Barcelona per un delicte contra l’exercici dels drets fonamentals i les llibertats públiques, en concret, per la denegació de prestacions de caràcter privat al vessant de discapacitat sensorial.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
