Per Sergi Mas
El pòdcast d’EL PERIÓDICO | L’immens problema de la marihuana
La plantació, el manteniment, el subministrament, la venda i tot el gran negoci que comporta la marihuana no se soluciona amb la seva legalització. De cap manera. Es dedueix després de l’experiència comprovada per altres països europeus. Patim màfies estrangeres que operen al nostre territori amb xifres estratosfèriques.
En aquest episodi del Pòdcast d’EL PERIÓDICO ens explica el gran problema el periodista Guillem Sánchez.
Els traficants de marihuana solen decantar-se pels cultius ‘indoor’ perquè són més fàcils d’amagar i permeten controlar les condicions ambientals, però cada vegada més les organitzacions criminals trien els llocs per fer-ho també en plantacions exteriors. Aquestes solen ser zones de cotes altes de bosc espès com els que abunden a les muntanyes de les Guilleries o el Montseny.
¿Quin és el ‘modus operandi’? Ja que les plantes de marihuana necessiten molta aigua, més de la que proporciona la pluja, els traficants roben milers de litres dels rierols que proveeixen els pantans. Utilitzen bombes de gasolina per conduir-la a través de mànegues fins a piscines inflables de grans dimensions. Després, dissolen els fertilitzants a l’interior d’aquest dipòsit i reguen per gravetat, inundant la plantació.
L’aigua destinada a aquests cultius s’ha convertit aquest any en un factor clau i ha arribat a suposar una injustícia per als camperols que han hagut d’interrompre aquest any la seva producció de fruites i verdures per les restriccions degudes a la sequera.
Notícies relacionadesOn es pot escoltar
‘El pòdcast d’El Periódico’ es publica de dilluns a divendres i es pot escoltar a les plataformes iVoox, Spotify, Podimo, Google Podcasts, Amazon Podcasts i Apple Podcasts.
Equip
Idea i supervisió: Iosu de la Torre.
Edició i realització: Sergi Mas.
Disseny de so: Cadena Pirenaica.
Estudi de gravació: Manolita Studios.
Veu en off: Mercè Torrents.
- Un terç de la plantilla Convocada una vaga indefinida a Avis a Barcelona per un ero que afecta 132 empleats
- Concurs gastronòmic La millor croqueta de Barcelona, a punt de revelar-se: podràs ser a l’esdeveniment gratis
- Carxofes Martín Berasategui, xef: "Les carxofes amb cloïsses més gustoses es fan amb brou de peix, una cullerada de farina i 150 ml de vi blanc"
- Gastronomia Jordi Cruz, xef, mostra al país què és un autèntic pa amb tomàquet: 2.000 reaccions dels andalusos
- Barcelonejant Ferran Adrià i Rigoberta Bandini brillen en una nit d’estrelles
