Infraestructures

Així queden la línia R2 de Rodalies i el bus complementari de Renfe a partir de dissabte

  • Les alcaldesses de Sitges i de Vilanova posen el crit al cel davant l’avaria a Gavà

  • Els experts dubten de la hipòtesi del llamp sobre l’estació de Gavà

Així queden la línia R2 de Rodalies i el bus complementari de Renfe a partir de dissabte

Acn

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Renfe implementarà a partir d’aquest dissabte un nou horari en la línia R2 cinc dies després de l’avaria a Gavà, que afecta el servei després de la caiguda de l’enclavament, el sistema que governa tots els senyals de l’estació. La nova planificació incrementa en 13 minuts el temps de viatge actual. Els usuaris podran consultar els horaris a través de la web rodaliesdecatalunya.cat, l’aplicació per a telèfons mòbils de Rodalies i pels canals habituals de comunicació del sistema.

Segons indica la companyia, els nous horaris ofereixen un servei amb informació real de temps de pas i un temps de viatge assimilat a les circumstàncies que comporta la gestió de la circulació amb un bloqueig telefònic nominal entre Castelldefels i el Prat, que obliga a reduir a la meitat el pas del convois. L’increment de 13 minuts en la durada del viatge es justifica que «tècnicament s’ha treballat per donar una oferta real per optimitzar la capacitat de la infraestructura en aquest trajecte», indica Renfe en un comunicat.

Notícies relacionades

El nou horari s’afegeix al servei complementari d’autobusos que ja s’ha establert aquest divendres a les hores punta del matí entre Castelldefels i Barcelona (de les sis i mitja a les nou) i a les hores de més demanda de la tarda des de Barcelona fins a Gavà i Castelldefels (de cinc a set de la tarda), amb una freqüència de mitja hora en els dos casos. A partir de dilluns s’incorporarà aquest servei complementari a la relació Gavà-Barcelona al matí (també de dos quarts de set a nou). En total, els serveis complementaris d’autobusos programats per Renfe oferiran prop de 30.000 places setmanals. La voluntat de Renfe és continuar treballant per ampliar el servei de bus.

«Complexitat»

Per això, indica l’empresa, s’està contactant amb operadors de bus que puguin disposar de vehicles i conductors. Per a aquests serveis llançadora són vàlids els títols de transport de Rodalies, de manera que els viatgers no hauran de pagar de més per utilitzar aquesta alternativa de desplaçament. D’altra banda, Renfe i Adif continuen treballant en l’adaptació dels nous horaris per a serveis regionals del sud. Segons Renfe, la «complexitat» d’aquestes tasques fan preveure que el canvi es produirà durant la setmana vinent. En relació amb els tres trens Intercity per sentit que circulen pel tram afectat per la incidència, es farà un transbord per carretera entre l’Hospitalet de l’Infant i Barcelona Sants.