Infraestructures
L’R2 torna al passat per gestionar els trens entre Castelldefels i el Prat
Adif admet en un document intern que l’R2 pot necessitar quatre mesos per tornar a estar al 100%
Reforços de transport per cobrir l’avaria a Gavà

Amb la caiguda de l’enclavament, la infraestructura que controla de manera automàtica totes les ordres que reben els trens que arriben i surten de l’estació, Gavà s’ha vist obligada a recórrer a sistemes pretèrits que permetin mantenir operativa l’R2 de Rodalies. Vagi per davant que tot el personal de Renfe i Adif està treballant sense parar perquè les incidències siguin les menys possibles. Però tot i així, de moment només hi passen la meitat dels trens (tres per sentit i hora) i la previsió és que, a partir de tres o quatre setmanes, la cosa es vagi normalitzant fins arribar a un màxim de quatre mesos de reparacions perquè tot torni a estar al 100%.
El primer efecte és que Gavà s’ha convertit ara en un baixador al no tenir enclavament. És a dir, només té en funcionament les dues andanes, una cap a Tarragona, l’altra cap a Barcelona. La resta de vies s’han quedat sense servei. De fet, tot i que moltes vegades utilitzem la paraula ‘estació’, només ho són les que tenen més de dues vies. Posem per cas els Ferrocarrils de Barcelona: Provença seria un baixador i Gràcia, una estació.
Notícies relacionadesAntigament, abans de l’automatització dels senyals, el personal de l’estació tenia un plafó amb un mapa de tot l’entorn de l’estació. Els canvis d’indicacions es feien manualment, amb uns cables que derivaven en una ordre determinada perquè la infraestructura canviés. El sistema, per molt antic que fos, tampoc permetia al cap d’estació dictar ordres contradictòries. És a dir, que si s’activava un cable, no permetia operar-ne un altre que pogués generar un problema en la circulació. Sense enclavament ni mapes per recuperar, les estacions del Prat de Llobregat, Gavà i Castelldefels s’han vist obligades a anar dues pantalles enrere.
Els caps d’estació estan en constant comunicació per informar de la sortida dels trens. És a dir, des de Castelldefels es reporta una sortida i des de Gavà es rep una vegada el comboi hagi arribat a l’andana. Tot es registra manualment, i no ve cap altre tren fins que no ha sortit l’anterior, ja que no hi ha manera d’advertir-lo amb els senyals de la infraestructura en cas d’incidència i és necessari que el traçat entre estació i estació estigui completament lliure. Per això ha sigut necessari reduir el servei a la meitat. Tenint en compte que l’avaria ha afectat les tres estacions, entre Castelldefels i el Prat de Llobregat, mentre duri aquesta situació només circularà un tren per sentit i via.
Conselleria de Territori Gavà Renfe Trens El Prat de Llobregat Rodalies Castelldefels Transport públic
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»