Crisi hídrica
El Govern situa set zones més de Catalunya en la fase d’excepcionalitat per la sequera
Sequera: Catalunya restringeix encara més l’aigua per a ús agrícola, industrial i urbà
¿Quanta pluja ha de caure al maig per suavitzar la sequera?
És l’última fase abans d’arribar a la d’emergència

El Govern ha aprovat, en la seva reunió d’aquest dimarts, l’entrada de set noves zones de Catalunya en la fase d’excepcionalitat, l’última abans d’arribar a la d’emergència, és a dir, a la regulació del consum d’aigua de boca. En concret, es tracta de les àrees de l’Anoia-Gaià, la capçalera del Ter, l’embassament de Darnius-Boadella, l’Empordà, el Llobregat Mitjà, Prades, Llaberia i la Serralada Transversal.
Cal recordar que la Generalitat té competències plenes només sobre les conques internes (les que inclouen rius que neixen i desemboquen a Catalunya), més o menys, la meitat de Catalunya.

Fa una setmana, la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) va decretar l’estat també d’excepcionalitat a la conca del Segre. Abans, al febrer, la Generalitat havia fet el mateix amb les del Llobregat i el Ter. En concret, les mesures aprovades fa dos mesos van restringir el reg agrícola, industrial i urbà, i afecten gairebé sis milions de catalans, repartits en 224 municipis de 15 comarques.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026