Sequera
Risc extrem: la calor està a punt de desencadenar un seriós problema
Espanya viu aquests dies una de les onades de calor més intenses, llargues i duradores de les últimes dècades
L’episodi de calor anòmala, que entra aquest divendres en el punt àlgid i que afecta nombroses províncies, ha posat el focus en la necessitat d’adoptar mesures i ha obligat alguns ajuntaments i autonomies a avançar els plans en vista de les altes temperatures, tot i que només unes quantes han passat a l’acció.
L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) preveu un nou ascens que farà que el termòmetre superi els 35 graus a la vall del Guadalquivir, àrees de la Manxa i de l’interior oriental d’Andalusia, i l’anticicló no donarà treva, a banda de precipitacions febles a Galícia, l’àrea cantàbrica i algunes serralades.
Sequera i temperatures d’estiu el mes d’abril que han portat col·lectius com el del professorat a exigir mesures, perquè les aules no estan adaptades als reptes que marca l’emergència climàtica.
Així, als consells habituals, com ara no sortir de casa ni fer exercici a l’exterior les hores centrals del dia, buscar l’ombra, mantenir-se hidratat, protegir-se amb gorres, ulleres de sol i crema solar i evitar els àpats copiosos, s’hi afegeixen decisions concretes de les administracions públiques.
En realitat, són pocs els territoris que han posat fil a l’agulla per fer front als estralls del canvi climàtic, però s’activaran sí o sí el 15 de maig, perquè Sanitat ha avançat dues setmanes l’entrada en vigor del pla contra la calor, que es mantindrà més enllà del 30 de setembre, segons l’evolució de les temperatures.
Notícies relacionadesA més, el risc d’incendis serà extrem a gran part de l’interior de la meitat sud peninsular, però també en punts de l’altiplà Nord i del nord-est peninsular. La baixa humitat per la falta de pluges i les altes temperatures, afavoreixen que augmenti el risc.
#ElTiempoHoy El riesgo de incendios será extremo en gran parte del interior de la mitad sur peninsular, pero también en puntos de la meseta Norte y del nordeste peninsular. La baja humedad por la falta de lluvias y las altas temperaturas, favorecen que aumente el riesgo. pic.twitter.com/V1Etog6h8S
— Eltiempo.es (@ElTiempoes) 28 de abril de 2023
Espanya viu aquests dies una de les onades de calor més intenses, llargues i duradores de les últimes dècades. Mentre els termòmetres es disparen a pràcticament tot el país, els embassaments espanyols estan sota mínims. La calor extrema i la falta de pluges deixen el terreny cada vegada més sec. I en un terreny cada vegada més àrid, només cal una espurna per desencadenar un incendi voraç.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Sorteig Extraordinari de Nadal On ha tocat el Gordo de Nadal 2025: el primer premi cau a la zona més castigada pels incendis de l’estiu
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
